اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی سال گذشته صورت گرفت

اجرای 34 هزار مأموریت توسط امدادگران امداد و نجات هلال احمر

خبرگزاری فارس: دبیرکل جمعیت هلال احمر گفت: در بخش امداد و نجات جمعیت هلال احمر در کشور 34 هزار مأموریت انجام داده و در بسیاری از این مأموریت‌ها اگر حضور به موقع نیروهای امدادگر نبود حیات انسان‌ها به خطر می‌افتاد.

اجرای 34 هزار مأموریت توسط امدادگران امداد و نجات هلال احمر

به گزارش خبرگزاری فارس از قم ظاهر رستمی امروز در دیدار مسئولان جمعیت هلال احمر با آیت‌الله علوی‌گرگانی گفت: جمعیت هلال احمر کشور در سال گذشته 15 هزار عملیات در سطح داخل و خارج کشور انجام داده که در راستای خدمات‌رسانی به همنوعان بوده است.

وی تصریح کرد: هلال احمر در تمام حوادث از قبیل زلزله، بلایای طبیعی و... حضور فعال داشته و به مردم خدما‌ت‌رسانی خواهد کرد.

دبیرکل جمعیت هلال احمر تصریح کرد: در بخش امداد و نجات جمعیت هلال احمر در کشور 34 هزار مأموریت انجام داده و در بسیاری از این مأموریت‌ها اگر حضور به موقع نیروهای امدادگر نبود حیات انسان‌ها به خطر می‌افتاد.

رستمی با اشاره به مأموریت‌های انجام شده در خارج از کشور گفت: در خارج از کشور افتخارات بزرگی کسب کردیم و توانستیم جان هزاران انسان را در دیگر کشورها نجات دهیم.

دبیرکل جمعیت هلال احمر بیان داشت: یکی از مأموریت‌های صورت گرفته در حوزه خارج از کشور بحث کمک به مردم مسلمان سومالی است که جمعیت هلال احمر به موقع در آن کشور حاضر شده و به مردم کمک‌رسانی کرده است.

رستمی تصریح کرد: ما افتخار می‌کنیم که زیر پرچم پرافتخار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به مردم مسلمان سومالی کمک کرده و مشکلات آنها را رفع کردیم.

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در جریان کمک به مردم سومالی به قدری فعالیت کرد که حتی یک پنجم این کمک‌ها را نیز دیگر کشورها انجام ندادند.

دبیرکل جمعیت هلال احمر گفت: در کمک به مردم سومالی مردم ایران میلیاردها تومان پول نقدی اهدا کرده و این کمک‌ها به دست مسلمانان سومالی رسید.

رستمی با اشاره به ویژگی‌های مردم سومالی گفت: یکی از ویژگی‌های بارز مردم این کشور مسلمان بودن آنها است و با وجود آنکه این همه عذاب کشیده بودند زمانی که اذان می‌شد همه به سوی مساجد می‌رفتند.

دبیر کل جمعیت هلال احمر تاکید کرد: جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران اثبات کرده که در کمک به مردم و برای اقدامات بشر دوستانه مرز و رنگ نمی‌شناسد، بلکه خودش را در خدمت جامعه بشری می‌داند.

وی تصریح کرد: ما خوشحال هستیم که امروز علما و حوزه‌های علمیه به این جمعیت اعتقاد داشته و این یک ارمغان بسیار ارزنده برای ما است.

رستمی با اشاره به سازمان جوانان جمعیت هلال احمر تاکید کرد طی سال گذشته 24 میلیون جوان از خدمات این سازمان استفاده کرده و با همکاری حوزه نمایندگی ولی فقیه در استان‌ها مهندسی فرهنگی را مدنظر قرار داده‌ایم.

دبیر کل جمعیت هلال احمر افزود: این جمعیت در ایام نوروز توانست برای دومین بار خیمه‌های نماز را در سطح کشور راه‌اندازی کند تا مردم و به ویژه جوانان بتوانند از فریضه نماز جماعت استفاده کنند.

وی بیان داشت: در این خیمه‌ها بیش از 2 میلیون نفر نماز جماعت برگزار کردند و همچنین طلاب حوزه‌های علمیه نیز در برپایی این نمازها مشارکت داشته‌اند.

وی در پایان گفت: این جمعیت خود را ملزم به بهره‌گیری از رهنمودهای مراجع عظام و بزرگان دین می‌داند و بسیار مفتخریم در خدمت شما و دیگر علما هستیم.

انتهای پیام/ع10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول