اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

احمدی‌نژاد در جمع مردم فریمان:

اگر همه شیاطین عالم خیمه زنند قادر نخواهند بود از ایمان مردم ایران کم کنند

خبرگزاری فارس: رئیس‌جمهور کشورمان در جمع مردم فریمان گفت: اگر همه شیاطین عالم هم در ایران خیمه زنند باز هم قادر نخواهند بود از ایمان مردم ایران کم کنند.

اگر همه شیاطین عالم خیمه زنند قادر نخواهند بود از ایمان مردم ایران کم کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمود احمدی‌نژاد عصر امروز در جمع مردم فریمان در ورزشگاه این شهر در ادامه یکصدمین سفر ریاست جمهوری با بیان اینکه شهرستان فریمان دیار فرهنگ و ادب و نجابت است، اظهار داشت: قلب‌های پاک و اندیشه‌های مطهر و پاک و نیت‌های خالص صدها سال است که از این دیار منتشر می‌شود و این مردم از ارزش‌های الهی دیانت می‌کنند.

وی افزود: مردم فریمان ادیبان، عالمان و متفکران بزرگی را تربیت و به بشریت هدیه کرده‌اند و از جمله این متفکران بزرگ مرحوم شهید مطهری است که ایران تا صدها سال و هزاران سال قدرشناس اندیشه‌های پاک این استاد ماندگار است.

رئیس‌جمهور کشورمان گفت: ایشان از ارزش‌های انقلاب دفاع کرده و همواره با رواج دادن اندیشه‌های ناب اسلامی به دنبال حاکمیت و عدالت بود و این حاکمیت حاکم بر اسلام و جمهوری اسلامی امروز نیز ملت ایران مرهون کار فکری و اندیشه‌های استاد مطهری است.

وی در ادامه با بیان اینکه خدای متعال همواره در ارتباط با بصیرت، تعقل و تفکر آیات بشری را ناظر کرده است، گفت: از کارکردهای تعقل و تفکر این است که به وسیله آن خدا عبادت می‌شود و عبادت‌کنندگان حقیقی عاقلانند و راه عبادت خدا از مسیر عقل و تعقل است.

وی خاطر نشان کرد: باب خداشناسی و خودشناسی و حرکت به سمت قله‌های کمال بدون تعقل دست نمی‌یابد.

رئیس قوه مجریه با بیان اینکه جامعه اسلامی، جامعه متفکران و عقلا و فرهیختگان است، اظهار داشت: تمام معارف اسلامی زمانی دریافت و عملی می‌شوند که تفکر و تعقل در بالاترین درجه در یک جامعه جاری و ساری باشند و اگر تعقل باشد انصاف و عدالت هم خواهد بود.

وی افزود: اینکه می‌بینید امروز در دنیا حاکمان متکبر به دنبال تجاوز هستند و کشورها را اشغال می‌کنند، و با غرور و تکبر با ملت‌ها حرف می‌زنند، اینها نشانه این است که آنها دروازه عقل را روی خود بسته‌اند.

رئیس‌جمهور ادامه داد: انسان حکیم عاقل، عادل، حکیم ، منصف و عاشق نوع انسان است.

وی با بیان اینکه در هیچ شرایطی ایمان ملت ایران کم نخواهد شد، تاکید کرد: صدها سال گذشته و ایمان مردم ایران و مردم فریمان محکم‌تر از دیروز است و باید گفت که اگر همه شیاطین عالم در ایران خیمه زنند، باز هم قادر نخواهند بود که ذره‌ای از ایمان مردم ایران و فریمان را کم کنند چرا که بر اساس تعقل و تفکر و انتخاب آزاد بوده است و باید این مستکبران بدانند که با یک ملت بزرگ و تاریخ‌ساز مواجه هستند.

احمدی‌نژاد در خاتمه سخنان خود با بیان اینکه دولت برای تولید برنامه دارد، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین کارها سامان دادن تولید ملت ایران است و باید به نقطه‌ای برسیم که تولید کشاورزی، تولید فکری و تولید فرهنگی ملت ایران در تمام دنیا عرضه شده و مورد استقبال قرار گیرد و در این راستا سبب افتخار ملت ایران باشد. 

انتهای پیام/ر10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول