اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در یک صدمین سفر استانی ریاست‌ جمهوری

جلوه‌های مردمی و خدمت‌رسانی جمهوری به نمایش گذاشته می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخ‌گویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش گفت: جذاب‌ترین جلوه‌های مردمی و خدمت و فرهنگ‌سازی مردم‌مداری در یک صدمین سفر ریاست جمهوری به نمایش گذاشته می‌شود.

جلوه‌های مردمی و خدمت‌رسانی جمهوری به نمایش گذاشته می‌شود

قاسم مستقیم در حاشیه بازدید از آموزش و پرورش خراسان‌رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: حرکت ابتکاری رئیس ‌جمهور در دولت نهم و دهم و با محوریت مهرورزی، عدالت‌محوری آغاز شد که در این راستا تعالی و تحقق کابینه 70 میلیونی کشور در آستانه صدمین سفر استانی تجلی پیدا می‌کند.

وی افزود: دستاوردهای چهار دوره سفرهای استانی و عرضه جلوه‌های زیبای خدمت‌رسانی، عدالت در میهن اسلامی به ویژه در حوزه ارتباطات مردمی و اطلاع‌رسانی هوشمندانه، از دیگر مواردی است که در جشنواره یک صدمین سفر استان تبلور می‌یابد.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخ‌گویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش گفت: اهداف این جشنواره توسعه و تعمیق و اطلاع‌رسانی هوشمندانه در افکار عمومی و مستندسازی دستاوردهای سفرهای استانی در راستای یکپارچه‌سازی و خلق ماندگار جلوه‌های ویژه در صحنه‌های خدمت است.

وی افزود: جذاب‌ترین جلوه‌های مردمی در این سفرها، نهادینه‌سازی فرهنگ مردم‌مداری و خدمت‌رسانی در نهادها و دستگاه‌های دولتی با محوریت قرار دادن مردم در اجرای برنامه‌های دولت است.

مستقیم اظهار داشت: در همین راستا، وزارت آموزش و پرورش در کنار این جشنواره، ستاد ارتباط مردمی مرکزی را در اداره‌کل آموزش و پرورش به منظور پاسخ‌گویی به درخواست‌های مردمی از شنبه 23 تا 26 اردیبهشت‌ماه با حضور نماینده تام‌الاختیار و معاون وزیر و مدیرکل تشکیلات اداری آموزش و پرورش و مدیرکل ارزیابی و عملکرد و رسیدگی به شکایات به عنوان دبیر ستاد در اداره‌کل مستقر کرده است.

وی افزود: در حرکت ابتکاری در سفر چهارم ایجاد ستاد فرعی ارتباط مردمی در شهرستان‌های استان خراسان‌رضوی تشکیل شد که رسیدگی به نامه‌های مردمی در شهرستان‌ها را برعهده دارند و در جمع همکاران فرهنگی سیاست‌های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را تبیین می‌کند.

مستقیم گفت: یکی دیگر از حرکت‌های ابتکاری آموزش و پرورش در راستای اطلاع‌رسانی در اجرای برنامه سند تحول بنیادین، کتاب 290 اقدام در آموزش و پرورش و راهنمای عمل در تغییر نظام آموزشی 3-3-6 و مقایسه چهار دوره سفر دولت، میزان رسیدگی به نامه‌ها و تحقق درصد بالای آن و رفع مشکلات مطرح در نامه‌های ارسالی است.

مشاور وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: حرکت ابتکاری آموزش و پرورش در چهار دوره سفر هیئت دولت به این استان، افکارسنجی و نیازسنجی همکاران فرهنگی و خواسته‌ها و نیازهای آنان بود.

وی گفت: در دیدار هزاران نفر از همکاران فرهنگی در 13 اردیبهشت امسال، رهبر معظم انقلاب از وزارت آموزش و پرورش تشکر و تقدیر کردند و بر اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، تاکید و برنامه‌ریزی دقیق و تهیه نقشه راه را برای رسیدن به اهداف تبیین فرمودند.

مستقیم به سخنان رهبری در این مراسم اشاره کرد و گفت: باید رفتار و صفات ارزشمند شهدا از جمله غیرت، همت، صداقت، سلامت، فداکاری، بینش والا و رفتار نیک با مردم و دوستان را در مقابل چشم نسل جوان امروز قرار داد.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخ‌گویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش افزود: علاوه بر آموزش و پرورش، صدا و سیما و دستگاه‌های دولتی و تبلیغاتی و روحانیون در معرفی الگوها و الگوسازی در جامعه، مسئولیت سنگینی برعهده دارند.

وی گفت: مقام عظمای ولایت با تاکید بر قدرشناسی منزلت و جایگاه معلم خاطرنشان کردند، عملکرد با تدبیر و دلسوزانه معلم، قطعاً می‌تواند بنیان مستحکمی را در جامعه پایه‌ریزی کرده و مشکلات اخلاقی و رفتاری را حل کند.

مستقیم گفت: کار ارتباط‌ مردمی و نشستی با همکاران فرهنگی در شهرستان درگز مهم‌ترین برنامه وزیر آموزش و پرورش در این سفر است. 

انتهای پیام/و10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول