اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد در مجلس شورای اسلامی:

طرح مسکن مهر ظرفیت خانه‌دار کردن محرومان را داشت / ضعیف عمل شد

خبرگزاری فارس: نماینده مردم مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد در مجلس شورای اسلامی گفت: مسکن مهر طرح خوب و مثبتی برای خانه‌دار شدن افراد کم‌درآمد و اقشار آسیب‌پذیر بود که در عمل به موفقیت لازم دست نیافت.

طرح مسکن مهر ظرفیت خانه‌دار کردن محرومان را داشت / ضعیف عمل شد

حسن شعبان‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: عدم مکان‌یابی صحیح و نبود زیرساخت‌های لازم باعث شد طرح مسکن مهر به اهداف خود نرسد.

وی با بیان اینکه اگر طرح مسکن مهر در کشور انجام نمی‌شد قیمت زمین و مسکن افزایش می‌یافت افزود: پس از فراز و نشیب‌هایی که در بازار طلا و ارز به وجود آمد برخی سرمایه‌داران سرمایه‌های خود را به سمت بازار زمین و مسکن سوق دادند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی کاهش قیمت زمین و مسکن را غیرممکن دانست و تصریح کرد: به علت وجود نقدینگی فراوان در کشور و سوق یافتن آن نقدینگی‌ها کنترل بازار زمین و مسکن در کشور غیرممکن به نظر می‌رسد و امری نشدنی است.

نماینده مردم مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه خانه‌دار شدن حق هر ایرانی است تصریح کرد: خانه‌دار شدن ایرانیان در قانون اساسی منظور شده و به آن توجه ویژه‌ای شده است اما تورم موجب شد تا اقشار کم‌درآمد خانه‌دار نشوند.

شعبان پور خاطرنشان کرد: دولت باید خانه‌های مسکن مهر را با کیفیت بهتری به خریداران تحویل می‌داد و به گونه‌ای برنامه‌ریزی می‌کرد که اقشار ضعیف و کم‌درآمد نیز بتوانند به راحتی و با کمترین فشار اقتصادی خانه‌دار شوند.

وی با بیان اینکه مسکن مهر در درازمدت نمی‌تواند قیمت خانه و زمین را کنترل کند ابراز داشت: مسکن مهر می‌تواند فقط در کوتاه مدت از افزایش قیمت مسکن و زمین در کشور جلوگیری کند.

به گزارش فارس، پیش‌تر مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فارس از ساخت 10 هزار واحد مسکن مهر طی سال جاری در این استان خبر داده بود.

علی نقی لقمانی با اشاره به وضعیت ساخت مسکن مهر در شهرهای زیر 25 هزار خانوار استان فارس، گفته بود که هدف‌گذاری صورت گرفته در سال جاری ساخت 10 هزار واحد مسکن مهر بوده که در این میان درخواست 10 هزار واحد دیگر نیز داریم که زمین آن محقق نشده است.

وی تصریح کرده بود که روند ساخت مسکن مهر در شهرهای زیر 25 هزار خانوار این استان بسیار مناسب است اما در این میان 12 تعاونی مسکن نیز غیر فعال هستند.

لقمانی همچنین اظهار داشته بود که در شش شهر زیر 25 هزار خانوار این استان نیز زمین مورد نظر برای ساخت مسکن مهر تامین نشده است.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول