اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور استاندار کردستان

موسسه آموزش‌عالی توسعه دانش سنندج افتتاح شد

خبرگزاری فارس: موسسه آموزش‌عالی توسعه دانش، ظهر امروز با حضور استاندار و تنی چند از مسئولان استانی در سنندج افتتاح شد.

موسسه آموزش‌عالی توسعه دانش سنندج افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، یکی از اعضا این موسسه بعد از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه آن اظهار داشت: افتتاح این موسسه در زمینه توسعه دانش جوانان و نوجوانان استان کردستان و استان‌های همجوار بسیار مثمرثمر خواهد بود.

اسعد شیخ‌الاسلامی افزود: دانش و دانشمندان در دین مبین اسلام از جایگاه بسیار بالایی برخوردارند که باید ما مسیر را برای ارتقای سطح دانش جوانان هموار نماییم.

وی خاطرنشان کرد: نداشتن علم کافی موجب عقب افتادن کشور از سایر کشورها می‌شود و به واسطه آن زمینه سیطره سایر کشورها بر کشورمان فراهم خواهد شد.

این عضو دانشگاه عالی سنندج در ادامه به عدم محدودیت مکانی و زمانی برای تحصیل اشاره کرد و اظهار داشت: در هیچ شرایط خاصی ممنوعیت برای ادامه تحصیل وجود ندارد و جوانان و نوجوانان می‌توانند در راستای ارتقای سطح دانش و علم خود سعی و تلاش کنند.

شیخ‌الاسلامی برخورداری از دانشمندان جوانان و متفکران و نیز باز بودن تمامی درها برای توسعه دانش و علم را موجب توسعه بیش از پیش کشور خواند و گفت: در حال حاضر تمامی امکانات برای فراگیری و توسعه دانش و آگاهی فراهم است و با کمی تلاش بیشتر بیش از وضعیت موجود در جهان مطرح می‌شویم.

وی در پایان از عبدالحمید بدیع‌الزمانی کردستانی به عنوان یکی از بی‌نظیرترین افراد از لحاظ دانش ادبی نام برد و افزود: این فرد نه تنها در سطح کشور بلکه در سطح جهان فردی کم‌نظیر بود.

یکی دیگر از اعضا این موسسه تحصیلات را لازمه توسعه ثروت و اقتصاد کشور خواند و گفت: برای اینکه بتوانیم ثروت انسانی خود را توسعه دهیم و خود را به سطح جهانی نزدیک کنیم باید سطح تحصیلات و اشتغال‌زایی را بالا ببریم.

محمد غفاری به مراحل تاسیس این موسسه اشاره کرد و افزود: وزارت علوم پس از گذشت سه سال با ایجاد این موسسه در سنندج موافقت کرد.

به گفته غفاری، امروزه تمامی مردم از سواد خواندن و نوشتن برخوردارند و کسی که نتواند یاد بگیرد و به کسی یاد بدهد بی‌سواد است.

وی در پایان گفت: در گذشته منابع برای تحصیل بسیار کم بود اما در حال حاضر تمامی مشکلات در این زمینه برطرف شده و شرایط بخصوص برای بالابردن سطح دانش فراهم شده است.

انتهای پیام/غ10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول