اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل:

سرانه مطالعه در استان اردبیل 56 دقیقه است

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: سرانه مطالعه در استان اردبیل 56 دقیقه است که این سرانه به سمت 60 دقیقه رو به بهبود است ولی همچنان با استاندارد جهانی و کشوری که حدود 79 دقیقه است فاصله دارد.

سرانه مطالعه در استان اردبیل 56 دقیقه است

صادق فرهمند امین امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل با اشاره به تعاریف جدید از مطالعه و دامنه گسترده آن اظهار داشت: در ارزیابی‌های جدید مطالعات اینترنتی، حوزه مجازی، مطالعه کتاب‌های قرآنی و ادعیه و حتی روزنامه‌ها نیز مورد توجه قرار گرفته و جزو سرانه مطالعه محسوب می‌شود.

وی با ابراز خرسندی از راه‌اندازی شبکه کتابخوانان حرفه‌ای کشور تاکید نهادها و سازمان‌های جهانی و بین‌المللی را بر حفظ ساختار سنتی کتابخانه اعلام کرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل یادآور شد:‌ فضای کتابخانه‌ای باید به ازای هر 100 نفر هشت متر‌مربع باشد که در استان اردبیل این سرانه سه متر‌مربع است و همچنان پنج متر‌مربع با آن فاصله دارد.

فرهمند امین از احداث هفت کتابخانه روستایی و چهار کتابخانه مرکزی در سطح استان خبر داد و گفت: با احتساب این فضا و همچنین فضای 10 هزار متر‌مربعی کتابخانه مرکزی اردبیل که یک فضای گسترده و مناسب است امیدواریم تا دو سال آینده فضای کتابخانه‌های استان به پنج متر‌مربع برسد.

 

84 درصد کتابخانه‌های اردبیل مجهز به خدمات اینترنتی هستند

این مسئول در ادامه سخنان خود به خبرنگار فارس بیان داشت: در حال حاضر 84 درصد کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل مجهز به خدمات اینترنتی هستند.

دبیر انجمن کتابخانه‌های عمومی استان ادامه داد:‌ نهاد کتابخانه‌های عمومی تلاش می‌کند تا سیستم و شبکه مستقل اینترنتی را برای تمام کتابخانه‌های عمومی راه‌اندازی کند تا در امانت گرفتن کتاب و استفاده از فضاهای مجازی سهولت کار را شاهد بوده و شبکه کتابخانه‌ها نیز به شکل آنلاین اداره شود که امیدواریم با برقراری فضای اینترنت و اینترانت به عنوان شبکه محلی و اتوماسیون اداری این امر نیز در آینده نزدیک محقق شود.

فرهمند امین در پایان سخنان خود به خبرنگار فارس اظهار داشت:‌ البته دست یافتن به این امر و پوشش آنلاین خدمات کتابخانه‌ای به اعتبار کلان نیاز دارد به طوری که ما در سطح استان سعی کردیم کتابخانه مرکزی را که جزو کتابخانه‌های مرکزی ممتاز و شش استان برتر کشور هستیم به تجهیزات اینترنتی و الکترونیکی جدی مجهز کنیم.

انتهای پیام/صا10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول