اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

احمدی‌نژاد در میناب:

ملت ایران سر سوزنی عقب‌نشینی نمی‌کند

خبرگزاری فارس: رئیس جمهور در میناب با بیان اینکه همه به دنبال سعادت و کرامت، پیشرفت و عزت هستند، گفت: ملت ایران روی حقوق خود ایستاده و به اندازه سر سوزنی عقب‌نشینی نخواهند کرد.

ملت ایران سر سوزنی عقب‌نشینی نمی‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از میناب در شرق هرمزگان، محمود احمدی‌نژاد دقایقی پیش در جمع مردم میناب در بخش دوم و پایانی سخنان خود گفت: در طول تاریخ همه انسان‌ها همواره به دنبال سعادت و پیشرفت بوده‌اند و حتی اگر از بدترین انسان‌ها سؤال شود علت خودخواهی و حرص و طمع خود را رسیدن به عزت و کمال بیان می‌کنند.

وی با بیان اینکه خداوند راه رسیدن به کمال و سربلندی را به انسان‌ها نشان داده است، افزود: در سفرهای استانی ویژگی‌ها و دستورات خدای متعال را خطاب به ملت ایران و همه بشریت بیان کرده‌ام.

رئیس جمهور با اشاره به رابطه بین مردم و حکومت و مردم با یکدیگر اظهار داشت: این روابط براساس عهدها و قول و قرارهایی است و رابطه خداوند با انسان نیز به همین شکل است.

احمدی‌نژاد وفای به عهد را رمز دستگیری خداوند از انسان برشمرد و با بیان اینکه خدا از انسان بر توحید و عدالت عهد گرفته است، ابراز داشت: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید به عهد و پیمان‌ها وفا کنید.

وی از اجتناب و دوری از پرستش شیطان و پرستش خداوند یکتا را از دیگر عهدهای خداوند و انسان نام برد و افزود: پرستش خدای یگانه سبب رسیدگی به سعادت و قله‌های کمال می‌شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه خدا عهد و پیمان را مورد سؤال قرار می‌دهد، گفت: عهد پرستش خدا و توحید نخستین عهدی است که خدا از انسان گرفته است.

وی عهد را امری دوطرفه عنوان کرد و بیان داشت: کسی تعهد می‌کند کاری را انجام دهد و طرف دیگر در مقابل متعهد می‌شود پاداش دهد.

احمدی‌نژاد ادامه داد: خداوند از انسان عهد عبادت گرفته و ما نیز باید فقط یگانه‌پرست باشیم و خداوند نیز در مقابل وعده داده است که قله‌های سعادت را نیز به تسخیر بشر در بیاورد و سعادت، امنیت و پیشرفت را به او هدیه دهد.

وی گفت: خدای متعال در وفای به عهد صادق است و انسان‌های صادق به وفای عهد را تعالی می‌بخشد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه پیامبر عظیم‌الشأن بر عهد و میثاق خود نسبت به خدا صادق بود و با همه وجود برای استقرار عدالت و توحید ایستادگی کرد و امام حسین(ع) و دیگر ائمه نیز همه هستی خود را برای این عهد قربانی کردند، افزود: در انقلاب اسلامی ایران امام راحل و مردم نیز با وفای به عهد با خدا از هیچ کوششی دریغ نکردند.

وی پیروی از شیطان را آغاز انحطاط هر جامعه عنوان کرد و بیان داشت: ایستادگی بر سر ارزش‌های الهی و وفای به عهد سربلندی و عزت را به همراه دارد.

احمدی‌نژاد خطاب به مستکبران و بدخواهان عالم گفت: ملت ایران روی حقوق خود ایستاده و به اندازه سر سوزنی عقب‌نشینی نخواهند کرد.

وی همچنین افزود: دشمنان ایران از عهدشکن‌ترین انسان‌های تاریخ هستند که در آینده و فرصت‌های مناسب دیگر به بخشی از پیمان‌شکنی‌های آنان اشاره می‌کنم.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول