اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌ رضوی:

زیارت اهل‌بیت مهم‌ترین جلوه وحدت است

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌رضوی گفت: محبت اهل‌بیت در اسلام جایگاه خاصی دارد و در این میان زیارت آنها مهم‌ترین جلوه وحدت است.

زیارت اهل‌بیت مهم‌ترین جلوه وحدت است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سیدمحمود مرویان‌حسینی ظهر امروز در نشست مشترک علماء و روحانیون شیعه و اهل سنت که در فرهنگسرای امام رضا(ع) سرخس برگزار شد، اظهار داشت: حضور هیئت دولت در خراسان‌رضوی همانند سفرهای قبلی ایشان مظهر خیر و برکت در استان خواهد بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌رضوی افزود: علما و روحانیون شیعه و سنی نقش بسیار مهمی در ایجاد وحدت و هم‌دلی دارند، زیرا آنها راهنمایان و مرشدان مردم هستند.

مرویان‌حسینی تأکید کرد: همه ما بر سر سفره با برکت امام رضا(ع)‌ مهمان هستیم و یکی از بزرگ‌ترین افتخارات این همایش این است که در سرزمین امام رضا(ع)‌ برگزار می‌شود.

وی افزود: وحدت میان اقوام و فرقه‌ها امروزه تبدیل به یک حرکت مستدام شده و این امر در خصوص مناطق مرزی و تلفیقی از اهمیت بیش‌تری برخوردار است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌رضوی از امام خمینی(ره)‌ و آیت‌الله بروجردی و شیخ محمود شلتوت به عنوان سردمداران وحدت یاد کرد و اظهار داشت: بیداری اسلامی در کشورهای منطقه قطعاً یکی از آثار وحدت و هم‌دلی در میان مسلمانان است.

مرویان‌حسینی گفت: وحدت هزینه‌های زیادی دارد و در طول تاریخ اسلام و انقلاب اسلامی افرادی مانند شهید شوشتری و علمای اهل سنت گرجستان صداقت خود در مسیر وحدت را با شهادت به اثبات رساندند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌رضوی تأکید کرد: قرآن کریم محور وحدت است و محبت اهل‌بیت(ع) یکی از مهم‌ترین جلوه‌های این وحدت است و در این میان زیارت اسوه‌های حق دارای جایگاه خاصی است.

وی یادآور شد:‌ امروز زیارت یک سرمایه بزرگ فرهنگی، اجتماعی و سیاسی است و ورود سالانه 25 میلیون زائر به مشهد مقدس این امر را به خوبی نمایان می‌کند.

مرویان‌حسینی اشاره کرد: باید زیارت آسان و کارآمد را همراه با دوری از خرافات در میان زائران نهادینه کرد.

انتهای پیام/و20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول