اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم مشهد در مجلس:

باید در فضای شهری مشهد فرهنگ اهل‌بیت(ع) نمایان باشد

خبرگزاری فارس: نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: باید در فضا و سیمای‌ شهری پایتخت معنوی ایران فرهنگ و سیره اهل‌بیت(ع) نمایان باشد.

باید در فضای شهری مشهد فرهنگ اهل‌بیت(ع) نمایان باشد

جواد کریمی‌قدوسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: با توجه به انتخاب مشهد به عنوان پایتخت معنوی مذهب تشیّع و یا کلان‌شهر مذهبی اسلام در سال 2018 گام‌های اساسی باید در شهر مشهد برداشته شود.

وی با اشاره به اینکه مشهد کانون فرهنگی مسلمانان است، تأکید کرد: باید متوجه فضای فرهنگی شهر باشیم و فضای فرهنگی به این معنا نیست که تمام شهر را با جلوه‌ها و نمادهای فرهنگی بپوشانیم چرا که این کار بخش کوچکی از این اقدام است.

نماینده مردم مشهد در مجلس ادامه داد: رفتار مردم مشهد و زائران که به این شهر می‌آیند باید برخوردار از فضائل دینی و مذهبی باشد و برای ارتقاء در این زمینه باید سرمایه‌گذاری کنیم هر چند که ملت ایران با فرهنگ‌ترین مردم در مورد حفظ مسائل فرهنگی هستند اما این امر نمی‌تواند دلیلی باشد که به رفع بعضی از نقایص نپردازیم.

کریمی با اشاره به این نقایص گفت: در حجاب و در ظواهر پوشش در بازار در برخورد کسبه، در رفتار بعضی از مسئولان باید تحول ایجاد کنیم که بر این اساس این امر با کار فرهنگی جواب می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه تقویت زیرساخت‌های مشهد گام اساسی دیگر است، تصریح کرد: در نقطه جغرافیایی بسیار عالی در کانون منطقه آسیای میانه قرار داریم و شا‌هراهای بزرگی از مشهد گذر می‌کند و باید ساختارهای قوی خوبی داشته باشیم که بتوانیم حجم زیاد زائر را حفظ کنیم.

کریمی گفت: نباید فقط به فکر ساختن هتل و زائرسراها باشیم زیرا هتل‌های گران‌قیمت نمی‌تواند مشکلات اسکان زائران را حل کند بلکه باید قشر متوسط زائر را در نظر گرفت و نیاز آنان برطرف کرد.

نماینده مردم مشهد در مجلس افزود :باید به فکر این موضوع باشیم که زائر وقتی وارد مشهد می‌شود و هر مدتی که اقامت دارد برداشت‌های فرهنگی از حرم مطهر و نیز از سطح شهر مشهد ببرد.

وی با اشاره به اینکه غلبه تبلیغات در شهر نباید غلبه کالاهای تجاری باشد، تأکید کرد: در شهر مشهد غلبه تبلیغات باید کالاهای فرهنگی باشد و در کار تبلیغات کالای تجاری نیز باید کالای ایرانی در فضای فرهنگی شهر تبلیغ شود.

کریمی با اشاره به اینکه مشکلات زیرساخت‌های مشهد باید مورد توجه قرار بگیرد، اظهار داشت: بارزترین آنها مشکل آب بود که گام‌های اساسی برای رفع این مشکل برداشته شد و چهار خط مترو طراحی شده که سریع باید عملیاتی شود هر چند که بسته به نیاز باید به 10 خط ارتقاء یابد.

وی تأکید کرد: در مجموع اقداماتی که باید در نظر گرفته شود برای رسیدن به چنین جایگاهی اقدامات شناخته شده‌ای است و نیاز به کشف ندارد فقط باید تبدیل به برنامه کنیم و با تدوین برنامه به بودجه اتصال دهیم. 

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول