اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی گلستان اعلام کرد

حمایت دولت از حضور بخش خصوصی در خرید گندم گلستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی گلستان از حمایت دولت از حضور بخش خصوصی در خرید گندم گلستان خبر داد.

حمایت دولت از حضور بخش خصوصی در خرید گندم گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی شرکت غله و خدمات بازرگانی استان گلستان، سیاوش حسین‎پور در نشست مشترک با سازمان‌ها و نهادهای مرتبط با امر خرید تضمینی گندم اظهار داشت: بر اساس سیاست‎های کلان دولت و وزارت صنعت، معدن و تجارت به تدریج از تصدی دولت در مورد خرید گندم و توزیع آرد و نان کاسته شده و این امر توسط بخش خصوصی با رعایت افزایش کیفیت و دقت انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: حضور بخش خصوصی در خرید گندم با توجه به دقت بیشتر در انتخاب نوع گندم، باعث افزایش کیفیت در سال‎های آینده و نیز افزایش کیفیت آرد با توجه به ترکیب انتخابی گندم و افزایش کیفیت نان و کاهش ضایعات خواهد شد.

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی گلستان گفت: هم‌اکنون انحصاری در زمینه خرید گندم توسط دولت وجود ندارد و بخش خصوصی با ورود به موقع خود از سهم دولت در خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خواهد کاست.

حسین‎پور با اشاره به مشارکت بخش خصوصی در امر خرید گندم در سال 1390 در سطح کشور و استان ادامه داد: حضور فعال و تاثیر‌گذار بخش خصوصی در این مهم نیازمند فراهم کردن امکانات و شرایط مورد نیاز است.

وی گفت: هم‌اکنون دولت نرخ تضمینی هر کیلوگرم گندم را از کشاورزان 395 تومان تعیین کرده است که این رقم در حقیقت متوسط پرداختی است که توسط دولت انجام می‎شود.

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی گلستان افزود: یکی دیگر از پیش‌نیازهای خرید گندم توسط بخش خصوصی حمایت و همراهی سیستم بانکی کشور و به تبع آن استان است که می‎تواند برای تسهیل در این امر نسبت به آسان‎سازی قوانین و مقررات اعطای تسهیلات در این رخداد بزرگ اقتصادی کشور نقش بسزایی را به خود اختصاص دهد.

وی خاطر نشان کرد: وضع قوانین و مقررات اداری کارآمد و آسان‎سازی روش‎ها می‎تواند به نوعی مشوق بخش خصوصی برای حضوری فعال‎تر در حوزه تجارت گندم باشد.

حسین‎پور با اشاره به ظرفیت تولیدی کارخانجات آردسازی استان گلستان خاطر نشان کرد: در حال حاضر از تمامی توان تولید کارخانجات آرد در استان استفاده نمی‎شود که می‎توان با وارد کردن بخش خصوصی در امر خرید گندم از تمامی توان و پتانسیل کارخانجات استفاده کرد.

وی تاکید کرد: در حال حاضر بسیاری از صاحبان صنایع آرد و صنایع مرتبط علاقه‎مند به ورود در حوزه تجارت گندم و غلات هستند و ‌شرایط برای آنکه بخش خصوصی برای خرید گندم کیفی به کشاورزان مراجعه کند فراهم است و آنها حتی می‎توانند با پیشنهادی بالاتر از نرخ تضمینی گندم را از کشاورزان بخرند که از این طریق فضای رقابت شکل می‎گیرد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گلستان یادآور شد: با توجه به کیفیت برتر گندم گلستان امیدواریم با ایجاد فضای رقابتی سالم و ورود به موقع بخش خصوصی در زمان برداشت گندم منفعت بیشتری به کشاورزان زحمتکش استان برسد.

انتهای پیام/ع30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول