اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر زراعت جهاد کشاورزی جنوب کرمان خبر داد

خریداری 12 هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان

خبرگزاری فارس: مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: تاکنون بیش از 12 هزار تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان جنوب کرمان توسط عوامل خرید شامل شرکت غله و خدمات بازرگانی و کارخانه‌های آرد خریداری شده است.

خریداری 12 هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان

علی عوض‌پورجلالی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در جیرفت اظهار داشت: عملیات برداشت گندم در مناطق گرمسیر جنوب کرمان از 25 فروردین ماه با پشتیبانی 200 دستگاه کمباین مهاجر آغاز و تا این تاریخ در سطح 12 هزار و 100 هکتار از مزارع برداشت صورت گرفته است.

عوض‌پورجلالی افزود: تاکنون میزان 12 هزار و 153 تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان توسط عوامل خرید شرکت غله و خدمات بازرگانی، کار خانه‌های آرد خریداری شده است و کار برداشت تا پایان خرداد ماه در مناطق سردسیر ادامه دارد.

وی گفت: با وجود استمرار بحران خشکسالی و تبعات جنبی ناشی از آن که در برخی از مناطق خسارت قابل توجهی به کشاورزان متحمل کرده است، بهبود نظارت فنی و مدیریت اصولی مزرعه و ورود تدریجی توده‌های هوای خنک در مرحله تلقیح، عملکرد و تولید مناسب با کیفیت مطلوب را فراهم کرده است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان بیان داشت: قیمت ابلاغی خرید تضمینی با توجه به افزایش هزینه‌های تولید و حمل و نقل محصول تولیدی تا مراکز خرید و تقاضای روز افزون دلالان، مرغداران و دامداران بومی و غیر بومی موجب شده است تا کشاورزان در مرکز تولید نسبت به فروش محصول خود  اقدام کنند.

به گزارش فارس، سطح زیر کشت گندم در جنوب کرمان در سال جاری بیش از 40 هزار هکتار است و پیش‌بینی می‌شود از این میزان بیش از 120 هزار تن گندم برداشت شود.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول