اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون جهاد کشاورزی استان اردبیل:

150 مهندس در شبکه مراقبت گندم فعال هستند

خبرگزاری فارس: معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: در حال حاضر 150 نفر در قالب مهندسان شبکه مراقبت و 240 نفر نیز در قالب مهندسان ناظر گندم، یاریگر این مجموعه در تولید کیفی هستند.

150 مهندس در شبکه مراقبت گندم فعال هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، خلیل نیکشاد پیش از ظهر امروز در نشست با مسئولان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل اظهار داشت: هر چند سال گذشته در زمینه بروز بیماری فوزاریوم شایعه‌سازی و جو‌سازی‌های دامنه‌دار غیر‌معقول انجام شد اما امسال با مراقبت‌های لازم فعلاً خبری از بیماری لکه برگی و قارچی در کشت و زرع پاییزه و بهاره وجود ندارد.

وی دخالت تمام عوامل زنده نظیر خاک،‌ هوا و انسان را در هدایت تولید محصول یادآور شد و گفت: زارعان ما باید به قدری هوشیار باشند تا کوچک‌ترین مشکل کشت و زرع را به همراه بیماری‌های قارچی احتمالی به مهندسان شبکه مراقبت یا ناظر اطلاع داده و از این طریق پیش آگاهی‌ها را دریافت کنند.

عضو سازمان نظام مهندسی استان اردبیل تشکیل نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی را به عنوان یک مجموعه تازه مولود در انسجام بخشی به فعالیت تشکل‌های غیر‌دولتی بخش کشاورزی مثبت خواند و یادآور شد:‌ بر اساس اساسنامه و دستور‌العمل این نظام که از سال گذشته به استان‌ها ابلاغ شده است در 9 شهرستان نظام صنفی تشکیل شده و در سرعین نیز این مجموعه فعالیت خود را آغاز می‌کند.

نیکشاد هدف اصلی این مجموعه را تکیه بر فعالیت‌های تخصصی و حمایت از کشاورزان برشمرد و افزود: ما از طریق رسانه‌ها و مراکز خدمات جهاد و همچنین کلاس‌های ترویج روستایی در این زمینه اطلاع‌رسانی‌ها را انجام می‌دهیم.

این مسئول با اشاره به اینکه یکی از مشکلات فعالان این بخش کمبود منابع اعتباری و مثبت نبودن تراز مالی است، گفت: اگر هزینه فایده در یک تراز مثبت و مقبول قرار گیرد به یقین کشاورز نیز از توسعه تولید محصولات متنوع استقبال کرده و به آینده بخش امیدوار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان اردبیل در پایان سخنان خود حمایت از کشاورزان در تامین نهاده‌ها، بذور گواهی شده، کشت و زرع مکانیزه به‌زراعی و خاک‌ورزی و توجه به تناوب کشت را مهم برشمرد و اظهار داشت: ما انتظار داریم کشاورزان تولید خود را مهندسی کنند و در این عرصه علم محور حرکت داشته باشند.

انتهای پیام/صا20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول