اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عروس امام (ره):

بشر با وجود رشد علمی تشنه معنویت است

خبرگزاری فارس: عروس امام راحل گفت: معنویت برای بشر امروز جاذبه دارد و با وجود افزایش رشد علمی، انسان‎ها در این خصوص تشنه‎تر شده‎اند.

بشر با وجود رشد علمی تشنه معنویت است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان فاطمه طباطبایی همسر مرحوم حجت‎الاسلام سید احمد خمینی(ره) عصر چهارشنبه در پانزدهمین گفتمان دینی مؤسسه میرداماد اظهار داشت: رشد و ظهور فرقه‎های مختلف دینی و غیر دینی نشان‌دهنده جاذبه معنویت است.

وی افزود: فرقه‎های نوظهوری که به وجود آمده اگر چه حرف‎ها و بیانات زیبایی دارند اما تحت این عناوین گذاره‎ها و مباحث دیگری را مطرح می‎کنند که بسیار خطرناک است.

طباطبایی با بیان اینکه در قبال این عرفان‎های سکولار باید عرفان حقیقی را به جامعه بشری معرفی کنیم اذعان کرد: در دین ما مباحث بسیار خوبی وجود دارد که علما و دانشمندان اسلامی آنها را به رشته‎ تحریر درآورده‎اند اما شاید فهم آن برای قشر امروز مشکل باشد.

عروس امام راحل بیان کرد: برای مقابله با این فرقه‎ها باید مطالب دینی علما را برای نسل جوان ساده کنیم البته بدون آنکه به معنای اصلی آن لطمه‎ای وارد شود.

وی یادآور شد: اگر بتوانیم درک درستی از دین ارائه دهیم اسلام به تمام مباحث پاسخ گفته و نسل امروز را می‎توان قانع کرد و باید بررسی کنیم تا بتوانیم مطالبی که علمی می‎آموزند در عمل نیز پیدا کنیم.

طباطبایی تصریح کرد: علوم دینی را باید فرا گرفت نه برای اینکه آن را در محفوظات قرار دهیم بلکه باید به قلب برسانید تا شاکله‎ وجودی انسان شود.

عروس امام راحل متذکر شد: راه رسیدن به عرفان واقعی حضور قلب است و همان اندازه که نیاز است تا آداب نماز را بدانیم باید اسرار آن را نیز درک کنیم.

وی با بیان اینکه دو نوع عرفان دینی و غیر دینی وجود دارد تاکید داشت: در عرفان دینی هدف قرب به خداست و عرفان یعنی شناخت، پس هیچ خرافه‎ای نمی‎تواند در آن راه پیدا کند.

طباطبائی اذعان کرد: تخطئه کردن برخی عرفان‎های دینی سبب شده که عرفان‎های غیر دینی که هدف در آنها غیر خداست، رواج پیدا کند.

همسر حجت‎الاسلام احمد خمینی با اشاره به عرفان سای‎بابا افزود: این مرد که در هندوستان زندگی می‎کند در سن 14 سالگی ادعا کرد که برای هدایت مردم آمده است و به هیچ دینی وابسته نیست و کمک می‎کند که هندو، هندوتر، مسیحی، مسیحی‌تر و مسلمان، مسلمان‎تر شود.

طباطبائی با بیان اینکه همه این عرفان‎ها در دین ما وجود دارد خاطر نشان کرد: اگر افراد جذب این فرقه‎ها می‎شوند به دلیل این است که ما نتوانسته‎ایم عرفان خود را به خوبی تبیین کنیم.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول