اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همایش گنجینه‌های دانش در تنگستان برگزار شد

خبرگزاری فارس: همایش گنجینه‌های دانش به مناسبت تجلیل از اساتید برتر دانشگاه آزاد اهرم با حضور فرماندار تنگستان و دبیر منطقه 16 دانشگاه آزاد کشور در سالن ارشاد این شهر برگزار شد.

همایش گنجینه‌های دانش در تنگستان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اهرم عبدالرسول زارع عصر امروز در این همایش به نقش استاد و معلم در جامعه اشاره و اظهار داشت: معلم و استاد گنجینه‌ای از علم و معرفت هستند که دلسوزانه معارف خود را به دانش‌آموزان و دانشجویان انتقال می‌دهند تا او را از جهالت به دانایی رهنمون کنند.

وی افزود: فرآیند آموزش و پرورش همچون کاروانی است که استاد و معلم قافله‌سالار این کاروان برای عبور نسل جوان و نوجوان از تمام پیچ و خم‌های مسیر به راه درست و صحیح است.

زارع شهید مطهری را الگویی عینی برای اساتید عنوان کرد و گفت: در تاریخ انقلاب اسلامی ایران، این استاد و عالم فرزانه نقشی بس سترگ و کم‌نظیر داشته و با تولید اندیشه‌های ناب اسلامی پاسخگوی نسل جوان و شبهاتی بود که در دوره پهلوی توسط شرق و غرب در جامعه القا می‌شد.

وی ادامه داد: شهادت این معلم خستگی‌ناپذیر از سوی امام خمینی (ره) به عنوان روز معلم نام‌گذاری شد تا پاسداشتی شود برای ارج نهادن به نام و یاد همه معلمان و اساتیدی که در راه آموزش علم و معرفت خالصانه و عاشقانه تلاش می‌کنند. 

فرماندار تنگستان همچنین به نقش دانشجویان برای توسعه و آبادانی کشور اشاره و عنوان کرد: دانشجویان به عنوان علم‌آموزان باید درک صحیحی از نقش خود در جامعه داشته باشند چرا که دانشجو به عنوان قشر روشنفکر جامعه وظایف مهمی بر عهده دارد.

وی با بیان اینکه علم‌اندوزی را می‌توان به عنوان یکی از مهم‌ترین وظایف نقش دانشجویی برشمرد اظهار داشت: دانشگاه به عنوان بستری آرام و خلاق زمینه‌ساز بروز استعدادهای علمی، پژوهشی و در نهایت ساختن نیروی متخصص است که بتواند چرخ مدیریت علمی یک جامعه را به حرکت درآورد.

زارع ادامه داد: آینده از آن دانشجویانی است که بتوانند در بستر دانشگاه، با مطالعه و پژوهش، به نوآوری و خلاقیت و ابتکار در زمینه تحصیلی و شغلی خود برای توسعه و پیشرفت کشور دست بزنند.

وی یادآور شد: امروز قدرت‌نمایی کشورها از عرصه‌های نظامی و حتی اقتصادی به عرصه علمی و تکنولوژی کشیده شده است و این عرصه است که می‌تواند سایر حوزه‌ها را به شدت تحت تأثیر قرار دهد.

فرماندار تنگستان ادامه داد: رفتار کشورهای غربی برای جلوگیری از دستیابی کشورمان به علوم مربوط به دانش هسته‌ای تنها نمونه‌ای از بیان جایگاه علم و تکنولوژی در جهان کنونی است که خوشبختانه در این عرصه دانشجویان و دانشمندان ایران اسلامی با خونبهای خود یک قدم پا را عقب نگذاشته و با فضل پروردگار ایران محکم و استوار با شجاعت دانشجویان و دانشمندان داخلی در این عرصه به مسیر رشد و تعالی کشور ادامه می‌دهند.  

وی خاطر نشان کرد: دانشجویان هوشیار باشند که دشمن برای ضربه زدن به آنان از هیچ راهی کوتاهی نمی‌کند و اگر در شرایط کنونی حاضر به پذیرش مذاکره و پذیرش برنامه هسته‌ای ایران شده‌اند از سر ناچاری و ایستادگی شما جوانان و ملت غیور ایران اسلامی در همه عرصه‌های سیاسی اجتماعی نظامی علمی و ... بوده و اگر کوچک‌ترین روزنه‌ای برای ضربه زدن به این ملت پیدا کنند یک لحظه درنگ نخواهند کرد.

زارع در پایان تاکید کرد: دانشجویان به عنوان مدیران و صاحب منصبان آینده این کشور باید با هوشیاری و بصیرت و آگاهی، رویدادها، اتفاقات و جریاناتی که در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی رخ می‌دهد را با حساسیت دنبال کنند.

در پایان این همایش از اساتید برتر دانشگاه آزاد اسلامی با تقدیم جوایز و اهدای لوح سپاس تقدیر شد.

انتهای پیام/آ10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول