اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وظیفه عمومی فرمانده انتظامی خراسان‌شمالی:

به‌کارگیری مشمولان غایب در کارگاه‌ها غیرقانونی است

خبرگزاری فارس: معاون وظیفه عمومی فرمانده انتظامی خراسان‌شمالی تاکید کرد: به‌کارگیری مشمولان غایب در کارخانجات، کارگاه‌ها، آموزشگاه‌ها و مغازه‌ها غیرقانونی است.

به‌کارگیری مشمولان غایب در کارگاه‌ها غیرقانونی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، محمد موسی‌زاده بعد از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: در صورت به‌کارگیری مشمولان غایب در این واحدها صاحبان این کارگاه‌ها برای بار نخست هزینه یکسال سرباز در صورت تکرار به پرداخت سرانه هزینه سه سرباز طی خدمت محکوم می‌شوند.

وی همچنین به‌کارگیری مشمولان غایب در وزارتخانه‌ها، مؤسسات دولتی و دستگاه‌های وابسته به دولت را غیرقانونی دانست و افزود: در صورت به‌کارگیری مشمولان غایب در دستگاه‌های دولتی برای بار اول به کسر نصف حقوق از شش ماه تا یک سال و در صورت تکرار به انفصال دائم از خدمت دولتی محکوم می‌شوند.

* مهلت تعویض کارت معافیت تا تیر ماه امسال

موسی‌زاده با اشاره به اجرای طرح تعویض کارت‌های معافیت به هوشمند گفت: بر همین اساس تمام افراد تا اول تیر ماه امسال فرصت داشته تا نسبت به تعویض کارت معافیت خود اقدام کنند.

وی اظهار داشت: این مهلت به هیچ عنوان تمدید نخواهد شد و صرفاً طی مدت باقیمانده می‌توانند نسبت به تعویض کارت معافیت هوشمند مراجعه کنند.

به گفته معاون وظیفه عمومی فرمانده انتظامی خراسان‌شمالی، در صورت عدم مراجعه افراد برای دریافت کارت معافیت هوشمند با محدودیت در قبال دریافت گذرنامه و یا سایر خدمات مواجه خواهند شد.

وی همچنین صدور کارت معافیت هوشمند پایان خدمت را از برنامه‌های نظام وظیفه عنوان کرد و افزود:‌ این کارت‌ها دارای مزایای زیادی بوده که از آن جمله می‌توان به یکنواخت شدن کارت‌های معافیت و پایان خدمت، ایجاد هرگونه تغییرات بعدی در اطلاعات موجود در کارت‌ها و سرعت در استعلامات اشاره کرد.

موسی‌زاده همچنین امکان ارائه خدمات به واسطه کارت‌های هوشمند در واحدهای عمومی سراسر کشور، ضریب امنیتی بالا و جلوگیری از هرگونه جعل را از دیگر مزایای این کارت‌ها عنوان کرد.

* مشمولان غایب تا سوم خرداد امسال برای معرفی فرصت دارند

معاون وظیفه عمومی فرمانده انتظامی خراسان‌شمالی اعلام کرد: مشمولان غایب تا سوم خرداد امسال مهلت داشته تا برای معافیت از مجازات، خود را به وظیفه عمومی معرفی کنند.

وی تصریح کرد: به موجب تبصره دو قانون وظیفه مشمولان غایبی که تا سوم خرداد امسال خود را به مراکز مربوطه معرفی نکنند، به عنوان سرباز فراری مجازات شده و علاوه بر آن مشمول اضافه خدمت هم خواهند شد.

موسی‌زاده با اشاره به شرایط مشمولان آماده اعزام به خدمت گفت: تمام افرادی که به سن 18 سالگی می‌رسند باید به مراکز خدمات پلیس 10+ مراجعه و دفترچه مربوطه را دریافت و اقدام به تکمیل فرم و ارسال آن به سازمان نظام وظیفه کنند.

وی افزود: تمام مشمولان پس از ارسال این فرم‌ها 6 ماه فرصت داشته خود را به مراکز نظام وظیفه معرفی کنند.

معاون وظیفه عمومی فرمانده انتظامی خراسان‌شمالی در عین حال ادامه تحصیل را از جمله شرایط معافیت موقت تحصیلی افراد از خدمت نظام وظیفه عنوان کرد و گفت: این افراد باید طبق قانون معرفی نامه‌های خود را مبنی بر تحصیل در مراکز به سازمان نظام وظیفه ارائه تا مشمول اضافه خدمت نشوند.

وی یادآور شد: البته افراد پس از شش ماه فراغت از تحصیل باید در قالب مشمول به خدمت نظام وظیفه اعزام شوند.

موسی‌زاده همچنین با اشاره به معافیت‌های کفالت یادآور شد: این معافیت‌ها شامل یگانه فرزند ذکور نگه‌دارنده پدر با سن 65 سال، نگه‌دارنده مادر فاقد شوهر که بیش از 30 ماه از فوت پدر یا طلاق سپری‌ شده باشد، است.

انتهای پیام/آ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول