اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر

ابلاغیه جدید کسر و معافیت خدمت سربازی در بوشهر تشریح شد

خبرگزاری فارس: مدیر تکریم و ارتقای منزلت بسیجیان و ایثارگران سپاه امام صادق(ع) ابلاغیه جدید کسر و معافیت خدمت سربازی را تشریح کرد.

ابلاغیه جدید کسر و معافیت خدمت سربازی در بوشهر تشریح شد

 به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، به نقل از روابط عمومی سپاه امام صادق(ع)، اصغر ارمی تصریح کرد: به استناد ابلاغیه معاونت نیروی انسانی بسیج مستضعفین مدت خدمت دوره ضرورت از تاریخ اول فروردین ماه برای کارکنان وظیفه مامور به دستگاه‌های غیر انتظامی به جز یگانهای حفاظتی 24 ماه، برای نیروهای مسلح و یگان‌های حفاظت 21 ماه، در مناطق جنگی و امنیتی درگیر 18 ماه و مدت خدمت برای کارکنان وظیفه غیر بومی مناطق امنیتی غیر درگیر، عملیاتی، مناطق محروم و بد آب و هوا 19 ماه است.

وی در ارتباط با مقررات ایثارگران و مددجویان افزود: محدودیت معافیت حداکثر دو فرزند رزمنده و جانباز و یک فرزند آزاده برداشته شده و چنانچه رزمنده‌ای دارای 90 ماه سابقه جبهه باشد، سه فرزند وی از خدمت دوره ضرورت معاف می‌شوند.

وی اضافه کرد: به جای معافیت دو فرزند شهید و یک فرزند مفقود الاثر، همه فرزندان شهدا و مفقود الاثرها از خدمت معاف می شوند.

ارمی به کسر خدمت‌های صادره سال 1390 اشاره کرد و گفت: تمام کسر خدمت‌های صادره سال 90 که در سامانه وظیفه عمومی ناجا ثبت شده اعم از کارکنان وظیفه در حال خدمت و مشمولان دارای برگ اعزام چنانچه تاخیری در معرفی نداشته باشند، معتبر بوده و لازم الاجراست.

مدیر تکریم و ارتقای منزلت بسیجیان و ایثارگران سپاه امام صادق(ع) یادآور شد: سربازانی که در سال 1390 به خدمت اعزام شده‌اند و به هر دلیلی کسر خدمت آنان صادر نشده است، همچنان در مشمول مقررات سال 1390 بوده و صدور کسر خدمت برای آنان بلامانع است.

وی تاکید کرد: صدور کسر خدمت ایثارگری (رزمندگی، جانبازی و آزادگی) منوط به صدور و ثبت آن تا تاریخ 15 اردیبهشت ماه است و از تاریخ 16 اردیبهشت ماه امسال امکان ثبت کسر خدمت ایثارگری برای این دسته از سربازان امکان پذیر نبوده و این مورد از سامانه حذف می‌شود.

ارمی با تاکید بر اینکه افرادی که در سال 88 و 89 به خدمت اعزام شده‌اند، کسر خدمت آنان حداکثر تا تاریخ 15 اردیبهشت ماه 91 در سامانه وظیفه عمومی باید ثبت شود، اذعان کرد: در صورت عدم ثبت، از تاریخ 16 اردیبهشت ماه 91 مطابق مقررات جدید (سال 91-90) عمل خواهد شد.

این مقام مسئول به ضوابط کسر خدمت و معافیت در سال 1391 نیز اشاره کرد و افزود: کسر خدمت ماده واحد، مواد 63 و 65 در سقف 6 ماده همانند سال 90 صادر می‌شود و صدور معافیت اعم از 30 ماه جبهه و تلفیق جبهه و جانبازی بلامانع است و مطابق دستورالعمل ابلاغی سال 90 اقدام می‌شود.

وی گفت: صدور و ثبت کسر خدمت ایثارگری (رزمندگی، جانبازی و آزادگی) برای سربازانی که در سال 1390 به خدمت اعزام شده اند، فقط تا تاریخ 15 اردیبهشت ماه 91 امکان پذیر است.

مدیر تکریم و ارتقاء منزلت بسیجیان و ایثارگران سپاه امام صادق(ع) گفت: صدور کسر خدمت ایثارگری (رزمندگی، جانبازی و آزادگی) سربازانی که در سال 1391 به خدمت اعزام شده‌اند متوقف اعلام می‌شود و امکان صدور کسر خدمت ایثارگری برای این دسته از عزیزان امکان پذیر نیست.

انتهای پیام/صا30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول