اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان قزوین:

اعزام 4287 نفر به خدمت سربازی در قزوین

خبرگزاری فارس: معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان قزوین از اعزام 4 هزار و 287 نفر در استان به خدمت سربازی در نیمه نخست سال جاری خبر داد.

اعزام 4287 نفر به خدمت سربازی در قزوین
علی اصغر تقی خانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین بیان کرد: در شش ماهه نخست سال جاری طی 99 جلسه برگزار شده در خصوص معافیت‌های پزشکی در استان، از مجموعه یک‌هزار و 852 نفر شرکت کننده، 688 نفر به دلیل موضوعات پزشکی معاف، 254 نفر معاف از رزم و 233 نفر نیز فاقد شرایط معافیت بوده و سرباز شناخته شدند.
وی ادامه داد: 42 جلسه نیز با موضوع معافیت‌های کفالت در این مدت برگزار شد که در آن با بررسی 343 پرونده، 334 نفر دارای شرایط بوده و معاف شدند و 9 نفر نیز به دلیل نداشتن معافیت سرباز شناخته شدند.
معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان قزوین با اشاره به معافیت‌های سه برادری افزود: قانون معافیت سه برادری تا پایان سال ادامه داشته و حتی شامل کسانی که دارای غیبت هستند نیز می‌شود.
وی عنوان کرد: در خصوص معافیت‌های خانواده‌های ایثارگران و جانبازان نیز کسانی که والدین آنها دارای 30 ماه سابقه جبهه باشد، یکی از فرزندان آنها معاف و کمتر از 30 ماه، کسر خدمت به آنان تعلق خواهد گرفت، همچنین کسانی که والدین آنان دارای 60 ماه سابقه جبهه باشند، دو فرزند آنان از خدمت معاف خواهند شد.
تقی خانی تصریح کرد: جانبازانی که دارای 25 درصد جانبازی باشند، یک فرزند و دارندگان 50 درصد جانبازی دو فرزند آنان از خدمت معاف می‌شود.
وی با تأکید بر اینکه مشمولان خدمت سربازی لازم است در موعد مقرر خود را به وظیفه عمومی معرفی کنند، تصریح کرد: مشمولانی که در زمان تعیین شده و بدون غیبت به وظیفه عمومی مراجعه می‌کنند از امتیازاتی نظیر ادامه تحصیل در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، خروج از کشور، صدور مجوز فعالیت‌های ورزشی، اخذ گواهینامه و امکان تمدید یک دوره اعزام بهره‌مند شده و در صورت داشتن مهر غیبت در دفترچه خود از تمامی این امتیازات محروم خواهند شد.
انتهای پیام/خ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول