اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران:

فصل بعد بین بالا‌نشینان هستیم / از مس سرچشمه هم حمایت کردیم

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: فصل بعد در لیگ برتر فوتبال در بین بالا‌نشینان هستیم.

فصل بعد بین بالا‌نشینان هستیم / از مس سرچشمه هم حمایت کردیم

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، همیشه دسترسی به مدیران ارشد و افرادی که در رأس مدیریت شرکت‌های فعال و تأثیر‌گذار در اقتصاد و تولید کشور مانند" صنعت مس" ساده نبوده و نیست به ویژه برای خبرنگاری که قرار است از آخرین وضعیت این شرکت و مجموعه‌های حساس وابسته به این شرکت مانند باشگاه ورزشی صنعت مس اطلاعات و اخباری برای انعکاس به مخاطبان خود تهیه کند.

شب گذشته خبرنگار ورزشی فارس به صورت اتفاقی از حضور  ‌اردشیر سعد‌محمدی‌ مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران در کرمان مطلع شد با هماهنگی‌های به عمل آمده به سراغ وی رفتیم تا پیرامون مسائل مختلف در حوزه باشگاه صنعت مس با وی به گفت‌وگو بنشینیم

* از نتایج مس راضی نیستم / برنامه‌ریزی ما بد بود

اردشیر سعد‌محمدی در این گفت‌وگو‌ با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: مس در لیگ یازدهم خوب بسته شد ما بازیکنان خوبی را جذب کردیم که توانایی و قابلیت‌های بالایی داشتند، اما به وجود آمدن برخی مشکلات و عدم برنامه‌ریزی مناسب موجب شد تا نتایجی را که به دنبال آن بودیم حاصل نشود.

وی بیان داشت: به عنوان مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران از نتایج مس کرمان در این فصل از مسابقات ناراضی هستم، باشگاهی در سطح ‌‌صنعت مس‌ با توجه به برخورداری از امکانات و شرایط بسیار خوب باید به دنبال رتبه‌ها و جایگاه بهتری در جدول مسابقات باشد.

سعدمحمدی افزود: در هر صورت یکی از سیاست‌های ما برای موفقیت تیم در فصل آینده این است که به گونه‌ای رفتار شود تا به لحاظ مدیریتی انسجام، تفکر و همدلی بیشتری در تیم ایجاد شود تا تیم به واسطه این مسئله جایگاه بهتری را در جدول و در لیگ فصل بعد به دست آورد.

* شرکت مس برای فوتبال سنگ تمام گذاشته است

وی با اشاره به اینکه شرکت مس برای فوتبال سنگ تمام گذاشته است، گفت: احداث سه ورزشگاه به صورت همزمان در شهرستان‌های کرمان، رفسنجان و شهربابک خود گویای توجه خاص شرکت ملی صنایع مس ایران به فوتبال و توسعه آن در استان کرمان است.

سعدمحمدی تصریح کرد: ساخت دو استادیوم 15 هزار نفری در شهرستان‌های رفسنجان و شهربابک و احداث ورزشگاه 30 هزار نفری ‌مدرن و مطابق با استانداردهای روز دنیا در کرمان اقدام بی‌نظیری است که در تمام کشور شرکتی برای حمایت از ورزش آن را به صورت همزمان انجام نداده است.

وی خاطر نشان کرد: باید از زحمات برهانی‌نژاد مدیر این پروژه که خود از بچه‌های ورزشی استان کرمان است، قدردانی کنم و در حال حاضر با توجه به اقدامات صورت گرفته شکل و ساختار این ورزشگاه شهدای صنعت مس در کرمان هر روز در حال تغییر و پیشرفت است، امیدوارم این ورزشگاهی که به لحاظ امکانات در ایران جزو برترین‌ها و مطابق با استاندارد‌های روز ‌فیفا ساخته می‌شود در سال 92 افتتاح شود.

* آموزش صحیح‌، برنامه‌ریزی مستمر در فوتبال پایه تفکر و هدف اصلی است

سعد‌محمدی آموزش صحیح و اصولی فوتبال در سطوح پایه را یکی از هدف اصلی باشگاه در سطوح پایه عنوان کرد و افزود: به عقیده من باید با بچه‌های پایه کار بیشتری صورت گیرد، کرمان از ظرفیت بالایی در استفاده از نیروهای بومی برخوردار است در این حوزه برنامه‌ریزی خوبی صورت نگرفته است.

وی خاطرشان کرد: واقعاً اگر برای این اتفاق تعریف درست اجرای مدیریتی صورت گیرد، مطمئن باشید، فوتبال کرمان توان تشکیل تیمی کاملاً بومی و موفق را دارد، اما توجه به آموزش صحیح فوتبال و طراحی یک برنامه مدون و مستمر موجب می‌شود تا به راحتی به دستاورد بزرگی دسترسی پیدا کنیم.

* مس باید بین بالا‌نشینان جدول باشد

مدیر‌عامل شرکت ملی صنایع مس ایران با تأکید بر انسجام فکری، برنامه مدیرتی محکم تر و همدلی‌ بیان داشت: با اتکا به این موارد مهم می‌توان تیم بسیار قدرتمندی در لیگ آینده داشته باشیم، مس نباید جزو تیم‌های پایین جدول باشد.

سعدمحمدی افزود: با تدابیر اتخاذ شده تیم در بازی‌های پایانی نتایج مناسبی کسب کرد و به رده 12 جدول صعود کرد، هر چند اختلاف امتیازی ما با تیم هفتم جدول در شرایط فعلی که یک هفته مانده به پایان لیگ است اختلافی تک امتیازی است، البته این موارد خود حکایت از وضعیت پیچیده لیگ در این فصل از مسابقات دارد.

وی تصریح کرد: امیدوارم با اجرای یک برنامه مستمر تیم به صورت پله‌ای در فصل بعد شرایط صعود و پیشرفت خود در جدول را ادامه دهد، البته این مهم نباید مقطعی باشد، زیرا باید با برنامه‌ریزی برای سنوات متمادی علاوه بر حفظ جایگاه خود در بالای جدول به فکر ترقی و پیشرفت بیشتر در سال بعد باشیم.

سعدمحمدی عنوان کرد: در واقع مس باید حضور محکمی در سطح مورد نظر داشته باشد تا بتواند علاوه بر حفظ جایگاه خود به فکر پیشرفت در مرحله بعد باشد.

* ورود مستقیم به مسابقات داشت

وی با اشاره به اینکه به برخی از مسائل تیم در این فصل از مسابقات ورود مستقیم داشته‌ام، ابراز داشت: با مشاهده شرایط تیم در مقطعی از فصل ترجیح دادم تا شخصا به آن مسئله وارد شوم، اعتقاد دارم ایجاد روح همدلی و یک‌دستی ‌در تیم موفقیت را به همراه دارد که این اتفاق در مقاطعی از فصل در تیم اتفاق افتاد.

سعدمحمدی اذعان داشت: مس این اواخر نسبت به گذشته نتایج بهتری گرفت و توانست تا پله 12 جدول خود را بالا بکشد، اگر ما ‌طی فصل امتیازات بیشتری کسب کرده بودیم، اکنون در بین بالانشینان و یا تیم‌های میانی رو به بالای جدول بودیم.

وی افزود: مس در این فصل از مسابقات در چند مسابقه با دریافت گل در دقایق 90 و در وقت‌های اضافه امتیازات حساسی را از دست داد، اگر مقداری همدلی و آرامش ‌مدیریتی در تیم بیشتر بود با توجه به تیمی که در اختیار داشتیم اکنون تیم در پله‌های بالای جدول قرار داشت.

سعدمحمدی ابراز داشت: البته آن چه در این بین اهمیت دارد، درس گرفتن از این اتفاقات است و اینکه توجه داشته باشیم که ‌آرامش دادن به تیم و ایجاد یکدلی به مراتب می‌تواند نقش تأثیر‌گذاری در افزایش موفقیت تیم داشته باشد، اگر شرایط حمایتی، پشتیبانی و سیستم هیئت مدیره باشگاه یک دست‌ و هماهنگ باشند، قطعاً موفقیت به دنبال آن است.

وی در مورد قرار گرفتن ‌مس در جمع شش تیم برتر لیگ برای فصل بعد و نظر ‌عبدالرضا داوری‌ رئیس هیئت مدیره مبنی بر نشانه رفتن کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا هیچ تناقض و منافاتی با یکدگر ندارند، ابراز داشت: در هر صورت قرار گرفتن در جمع شش تیم بالای جدول می‌تواند منجر به صعود مس به آسیا و قرار گرفتن این تیم در بین سه تیم بالای جدول باشد.

سعدمحمدی تصریح کرد: در هر صورت ما تمام سعی و تلاش خود را برای موفقیت مس در فصل بعد به کار می‌گریم، اما همه چیز باید اصولی و بر‌اساس برنامه‌ریزی پیش رود تا با آینده‌نگری و برنامه اصولی این موفقیت‌ها مدون و مستمر باشد.

وی برنامه‌ریزی مناسب را لازمه موفقیت مس در فصل آینده فوتبال کشور دانست و عنوان کرد: البته ما باید با تسریع در انجام برنامه‌ریزهای اولیه مانند انتخاب سرمربی، برنامه‌ریزی برای انجام هشت هفته بدنسازی که از نیازهای اولیه برای شکل‌گیری یک تیم قدرتمند است و برپایی اردوی آماده‌سازی مناسب از هم اکنون به فکر بستن تیمی قدرتمند باشیم.

سعدمحمدی گفت: همچنین یکی از نکات حائز اهمیت در این بین به جذب بازیکن و انعقاد قرارداد با بازیکنان ارتباط دارد در این بخش‌ رفتارهای مدیریتی نیز باید در زمان مناسبی اتفاق افتد، بازیکن نیز برای بازی کردن دغدغه مالی نداشته باشد، البته بازیکن باید به رفتارهای حقوقی و قانونی و حرفه‌ای‌اش عمل کند و با اجتناب از هرگونه حاشیه‌پردازی به فکر ارائه فوتبال و موفقیت تیمش باشد.

وی با اعلام خبری مبنی بر تشکیل جلسه‌ای با حضور اعضای هیئت مدیره باشگاه صنعت مس کرمان‌ گفت: در این نشست پیرامون مسائل مختلفی بحث و تبادل نظر شد، اعضای هیئت مدیره برنامه‌های خود را برای فصل بعد به من ارائه کردند، اما با بررسی و سنجیدن تمام‌ جوانب امر در این زمینه تصمیم‌گیری می‌شود، ما باید در فصل بعد آرامش مدیرتی را براساس یک برنامه مشخص داشته باشیم.

* مردم باید از فوتبال مس لذت ببرند

مدیرعامل شرکت صنایع مس ایران گفت: مردم و هواداران مس باید از بازی و فوتبال این تیم لذت ببرند و این حق طبیعی آن ها است، اما‌ با توجه به نتایج مس در این فصل از مسابقات اغلب مسابقات تیم با استقبال سرد از سوی هواداران روبه‌رو شد و این مسئله برای ما به عنوان خدمتگزار مردم دردآور است.

وی اظهار داشت: استحقاق مردم کرمان و هواداران این تیم تماشای سطح بالاتری از فوتبال است در هر صورت باید با برنامه‌ریزی اساسی کاری کنیم تا بازی‌های و جایگاه ‌مس در فصل بعد دگرگون شده ‌و مردم با تماشای بازی‌های این تیم احساس غرور کنند.

سعدمحمدی در پاسخ به سئوالی در مورد احتمال وقوع تغییرات در سیستم هیئت مدیره باشگاه گفت: شاید این احتمال نیز باشد.

وی در سخنان جالبی ‌پیرامون دیگر باشگاه تحت حمایت این شرکت، سخنانی را مطرح کرد.

وی با اذعان به اینکه  قرار بود امتیاز باشگاه مس سرچشمه ‌ابتدای فصل جاری و پیش از آغاز لیگ یازدهم به استان همدان و باشگاه پاس همدان فروخته شود، پس از مدت‌ها به اخبار و شایعات پیرامون این خبر مهر تأیید زد و ابراز داشت: بر اساس اعلام فدراسیون و بر طبق قانون فیفا‌، یک مجموعه از نظر حقوقی نمی‌توانست‌ به لحاظ مالی دو تیم در لیگ برتر داشته باشد.

سعدمحمدی بیان داشت: بر اساس این قوانین حضور مس سرچشمه برای حضور در لیگ برتر در هاله‌ای از ابهام قرار گرفت، حتی فروش امتیاز مس سرچشمه در دستور کار قرار گرفت و بحث‌هایی با باشگاه پاس همدان در این زمینه مطرح شد تا به واسطه این انتقال امتیاز تیم لیگ یکی پاس همدان به شرکت مس واگذار شود.

* بستر لازم برای 2 تیم لیگ برتری فوتبال مهیا نبود

وی خاطر نشان کرد: اما با توجه به خواسته استاندار کرمان، مسئولان و مردم منطقه مبنی بر حفظ قطعی این تیم در استان این انتقال و فروش منتفی شد، در واقع شرایط و بستر لازم برای حضور دو تیم از استان در لیگ برتر فراهم نبود.

وی تصریح کرد: در این زمینه باید تمام‌ تمهیدات لازم اندیشیده می‌شد، شما اگر تعدادی دانش‌آموز خوبِ رو به سطح پایین ‌با تعدادی دانش‌آموز بسیار خوب را در کنار هم قرار دهید ‌و با هم قیاس کنید، تأثیر‌گذاری منفی خود را نمایان می‌کند.

سعدمحمدی عنوان کرد: دانش‌آموزان خوب احساس می‌کنند با دانش‌آموزانی با نمره‌های پایین رقابت می‌کنند و این مسئله در نهایت موجب کاهش سطح دانش‌آموزان سطح بالا می‌شود در واقع عین این مسئله مصداق بارز تیم‌های مس کرمان و مس سرچشمه بود و مس کرمان با نگاهی که به نتایج و امتیازات تیم پایین دستی‌ و همشهری خود داشت، نتایج بدی در لیگ به دست آورد.

وی گفت: اما در مجموع می‌توان عدم نتیجه‌گیری مس سرچشمه در لیگ را در چند نکته عنوان کرد، ابتدا از دست دادن زمان، ما علاوه بر از دست دادن زمان نتوانستیم بدنسازی خوبی را در این فرصت انجام دهیم.

سعمحمدی ابراز داشت: علاوه بر این انتخاب سرمربی براساس اصول پایه‌ای صورت نگرفت، در زمینه جذب بازیکن نیز با توجه به از دست دادن زمان ما نتوانستیم بازیکنان خوبی را جذب کنیم، زیرا تمام‌ بازیکنان سطح بالا تیم‌های خود را انتخاب کرده بودند و به نوعی دست ما در جذب بازیکن بسته ماند.

* زمان برای مس سرچشمه از دست رفت

وی افزود: اگر بخواهیم ‌جمع‌بندی کاملی در این زمینه داشته باشم از دست دادن زمان موجب شد تا نتوانیم تیمی در حد و اندازه لیگ برتر داشته باشیم، شما زمانی از یک زمین برداشت مناسبی دارید که علاوه بر آبیاری مناسب کاشت خوبی را نیز در آن انجام داده باشید، اما با تمام این مسائل باز هم شرکت، به این تیم نگاه خاصی داشت و در نیم فصل این تیم را تقویت کرد.

سعدمحمدی بیان داشت: بازیکنانی که موجود بودند به تیم اضافه شدند با تمام احترامی که برای بازیکنان تیم سرچشمه قائل هستم باید بگویم بضاعت و توانایی این تیم با توجه به مشکلات ‌مطرح شده همین بود و اگر صادقانه نیز بخواهیم در این زمینه بحث کنیم نباید از این تیم بیش از این انتظار داشت.

وی ابراز داشت: بازی‌های زیبا و خاطره‌انگیز این تیم در برابر استقلال و پرسپولیس در ورزشگاه آزادی و همچنین دو نمایش خوب تیم در برابر تراکتور‌سازی نشان داد، بازیکنان تیم با غیرت و تعصب خاصی برای تیم در این فصل از مسابقات بازی کردند.

*اینکه می‌گویند از مس سرچشمه حمایت نکردیم، درست نیست

سعد‌محمدی گفت: در واقع با برخی گفته‌هایی مطرح شده در مورد عدم حمایت لازم از این تیم مخالف هستم، شما اگر تمام‌ این اتفاقات را هچون یک پازل کنار هم بچینید به این نتیجه دست خواهید یافت که سقوط این تیم با تمام‌ این شرایط دور از ذهن نبوده است.

انتهای پیام/غ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول