اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ایستگاه سی و یکم لیگ برتر فوتبال/

مس کرمان به شکار قو ‌‌می‌رود / سرچشمه پذیرای فجر سپاسی است

خبرگزاری فارس: در هفته سی و یکم مسابقات لیگ برتر فوتبال، مس کرمان در دیداری حساس در بندرانزلی به مصاف ملوانان می‌رود و پیروزی در این جدال حساس و تعیین‌کننده می‌تواند سرنوشت نارنجی‌پوشان را به اما و اگرهای هفته‌های پایانی نکشاند.

مس کرمان به شکار قو ‌‌می‌رود / سرچشمه پذیرای فجر سپاسی است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، هفته سی و یکم مسابقات لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور بعد از ظهر شنبه با برگزاری چند دیدار در شهرهای مختلف کشور آغاز می‌شود در مسابقات این هفته مس کرمان در دیداری شش امتیازی و حساس در بندرانزلی به مصاف ملوانان می‌رود و پیروزی در این جدال حساس و تعیین کننده می‌تواند سرنوشت نارنجی‌پوشان را به اما و اگرهای هفته‌های پایانی نکشاند.

بازیکنان مس با توجه به برد روحیه‌بخش هفته گذشته خود در برابر شاهین بوشهر، فشار و استرس هفته‌های گذشته را بر روی دوش خود احساس نمی‌کنند، این بازیکنان تنها با کمی اعتماد به نفس و خودباوری می‌توانند از پس سفیدپوشان ملوان برآیند زیرا بازیکنان مس روی کاغذ از توانمندی بیشتری نسبت به حریف خود برخوردار هستند.

*فینال‌های شش امتیازی

مس طی هفته‌های گذشته چند دیدار حساس و سرنوشت‌ساز را پیش روی خود دیده است، جدال حساس و شانه به شانه با راه آهن که در نهایت با پیروزی داور مسابقه همراه شد، محسن قهرمانی داور خشمگین این مسابقه تا توانست در این دیدار علیه مسی‌های کرمان سوت زد و در نهایت جاده هموارکن راه آهنی‌ها برای پیروزی در این مسابقه شد.

اما فینال شش امتیازی تعیین کننده دیگر بازی برابر شاهین بوشهر بود، مسی‌ها که برای نخستین بار حمایت پرشور 15 هزار هوادار نارنجی‌پوش را در کنار خود طی این فصل از مسابقات می‌دیدند، این بار توانستند شکار خوبی داشته باشند و در پایان با نتیجه سه بر دو از سد شاهینی‌ها گذر کنند، این سه امتیاز حیاتی توانست هلهله و شادی زیادی را به اردوی نارنجی‌پوشان بیاورد.

اما به واقع حساسیت بازی برابر ملوان بندر انزلی به مراتب بالاتر از دو دیدار گذشته است، شاگردان قاسم‌پور برای رسیدن به ساحل آرامش باید با دست پر از این دیدار خارج شوند تا با کسب یک پیروزی شیرین و بقا در لیگ نیاز به اما و اگرهای هفته‌های پایانی نداشته باشد.

مس هم‌اکنون با کسب 35 امتیاز از 30 مسابقه خود در جایگاه 14 جدول رده‌بندی قرار دارد و ملوان نیز با از همین تعداد بازی 34 امتیاز کسب کرده است تا دو تیم در جایگاه 14 و 15 جدول رقابت شانه به شانه سختی با هم داشته باشند.

اما آن چه که در این مسابقه برای ابراهیم قاسم‌پور و شاگردانش از اهمیت فراوانی برخوردار است، پرهیز از بازی محتاطانه و همراه با ترس است، تجربه نشان داده مس هر زمان در مسابقات این فصل خود بازی تدافعی را در دستور کار خود قرار داده در خاتمه نتیجه دل‌خواه را کسب نکرده است.

اما سید نصرالله گنجعلیخانی مدیرعامل باشگاه مس در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: همه چیز برای کسب امتیاز لازم از این مسابقه فراهم شده است با بازیکنان تیم صحبت کرده‌ام و تیم می‌تواند با اتکا به بازیکنان با تجربه و انگیزه بازیکنان جوان از این دیدار با دست پر به کرمان برگردد.

اما در دیگر دیدار این هفته مس سرچشمه که سقوطش به لیگ دسته اول فوتبال کشور محرز شده است در ورزشگاه شهید باهنر شهر کرمان پذیرای مقاومت سپاسی شیراز تیم یازدهم جدول مسابقات است.

شاگردان اصغر شرفی که در هفته گذشته مقابل داماش گیلان دیگر تیم صعود کننده به مسابقات لیگ برتر امسال شکست را پذیرا شدند، این هفته نیز با مقاومت سپاسی تیمی دیگری که سال گذشته از رقابت‌های دسته اول فوتبال کشور گام به لیگ برتر گذاشت مصاف می‌کنند. 

شرفی که در این فصل از مسابقات نتوانست در زمینه جذب بازیکنان در نیم‌فصل دوم عملکرد خوبی از خود به نمایش گذارد، می‌تواند با میدان دادن به بازیکنان جوان و با انگیزه مس سرچشمه که در این فصل از مسابقات مدت زمان زیادی را از روی سکوها به نظاره بازی تیمشان نشستند، بازی دهد تا حداقل با این حرکت خود گامی در راستای معرفی استعدادها و نخبگان فوتبال این استان بردارد.

البته نارنجی‌پوشان باشگاه مس سرچشمه این هفته نیز با سورپرایز برنامه 90 و افشاگری‌های سعید حلافی، بازیکنی که در نیم‌فصل دوم مسابقات قصد عزیمت به این تیم را داشت روبه‌رو شدند.

این بازیکن که در مصاحبه‌اش به صراحت از افرادی که خود را از نفرات این باشگاه در زمینه نقل و انتقالات معرفی کرده بودند، سخن گفت و اظهار داشت: این فرد در فرودگاه به سراغ من آمد او با خود برگه قراردادی را به همراه داشت تا من با امضای آن نیمی از قرارداد من با باشگاه مس سرچشمه را به جیب بزند.

البته این شخص در چند سال قبل و در دوران حضور برهانی‌نژاد در باشگاه مس مسائل و مشکلات فراوانی در زمینه دلالی و واسطه‌گری داشت و پرونده آن چنانی او در ستاد منشوری فوتبال کشور دال بر این مدعا است.

البته می‌توان کم‌تجربگی مسئولان باشگاه مس سرچشمه در فصل نقل و انتقال و صداقت و اعتمادی که آنها به اشخاصی که در این زمینه همراه آنها شدند را یکی از دیگر از نقاط ضعف پیرامون ضعیف بسته شدن این تیم دانست.

البته خبرگزاری فارس در بدو فعالیت این شخص در باشگاه مس سرچشمه و به نظاره نشستن بازی‌های سرچشمه در ورزشگاه از سوی این فرد، اخطاری پیرامون اقدامات خود خواهانه این فرد به مسئولان درجه اول این باشگاه داده بود.

سرچشمه‌ای‌ها که در این فصل از مسابقات خاطرات تلخ و شیرین زیادی را از لیگ برتر با خود به همراه دارند، می‌خواهند تا با درس گرفتن از تجارب حضور یک ساله و با درایت و برنامه‌ریزی جدی‌تر بار دیگر با حضور مقتدرانه خود در لیگ یک، بار دیگر مقدمات لیگ برتری خود را فراهم آورند.

به گزارش فارس، دیدار تیم‌های مس سرچشمه و مقاومت سپاسی شیراز شنبه دوم اردیبهشت ماه در ورزشگاه شهید باهنر شهر کرمان برگزار می‌شود.

 

----------------------------------

یادداشت از عباس آقاملایی

----------------------------------

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول