اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه پیام نور استان اردبیل:

دو برابر مردان، دانشجوی زن در پیام‌نور اردبیل تحصیل می‌کنند

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه پیام نور استان اردبیل گفت: دو برابر مردان، دختران دانشجو در دانشگاه پیام نور استان اردبیل مشغول تحصیل و علم‌آموزی هستند.

دو برابر مردان، دانشجوی زن در پیام‌نور اردبیل تحصیل می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ولی‌الله خوش‌طینت عصر امروز در نشست دانشجویان نخبه پیام نور اردبیل اظهار داشت: در این دانشگاه بیش از 25 هزار دانشجو تحصیل می‌کنند که 16 هزار نفر آنها را دختران و 9 هزار نفر را نیز پسران دانشجو تشکیل می‌دهند.

وی با بیان این‌که این دانشگاه در توسعه رشته‌های دانشگاهی و تنوع آنها گام‌های جدی برداشته است، تصریح کرد: برای سال تحصیلی آینده دانشگاه پیام نور استان اردبیل ظرفیت پذیرش خود را 5 هزار نفر اعلام کرده که اغلب بومی و ساکن استان اردبیل می‌باشند.

خوش‌طینت با بیان این‌که دانشگاه پیام نور با اشاره به جایگاه کشوری از اقبال و علاقمندان بسیاری برخوردار است، خاطر نشان کرد: ما در دانشگاه پیام نور استان سعی داریم به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم تا دانشجویان ما با برخورداری از امکانات و تجهیزات مناسب رفاهی، تحصیلی و ورزشی و آزمایشگاهی یک دانشجوی خلاق و توانمند به بار آیند.

این مسئول از راه‌اندازی آزمایشگاه قطبی دانشگاه پیام نور اردبیل خبر داد و اضافه کرد: این آزمایشگاه در زیربنای سه هزار متر مربع احداث شده و به صورت منطقه‌ای فعالیت‌های آزمایشگاهی در آن انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در زمینه اختصاص 20 هکتار زمین برای ایجاد مزرعه آموزشی و تحقیقاتی، کشاورزی نیز اقدامات مؤثر و مثبتی انجام شده است.

به گزارش فارس، رئیس دانشگاه پیام نور استان اردبیل همچنین از افزایش تعداد پایان‌نامه‌های دانشجویی با محوریت علمی، پژوهشی خبر داد و بیان کرد: رشد 140 درصدی را در این حوزه شاهد هستیم به طوری که اغلب این مقالات و چکیده پایان‌نامه‌ها در مجلات معتبر داخلی به چاپ رسیده است.

خوش‌طینت تقویت حوزه پژوهشی و تحقیقاتی را از اولویت‌های امسال دانشگاه پیام نور اعلام کرد و گفت:‌ در این زمینه حمایت از تولیدکنندگان آثار علمی، پژوهشی جزو ضروریت‌ها است چرا که پایه قدرتمند علمی تکیه بر پژوهش و انجام تحقیقات گسترده است.

وی در ادامه افزود: سرمایه‌گذاری در این حوزه نه تنها در کوتاه مدت ثمرات ظاهری ندارد بلکه در درازمدت به یک بستر بالندگی واقعی تبدیل شده و حرکت رو به رشد علمی و توجه به اختراعات و اکتشافات را با جهش مناسب در این بخش به نظاره می‌نشینیم.

انتهای پیام/‌ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول