اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مسئولان و خانواده‌ها انجام شد

برگزاری جشن شکرگزاری قرآن مجید در مدارس دشتستان

خبرگزاری فارس: جشن شکرگزاری قرآن مجید در مدارس شهرستان دشتستان برگزار شد.

برگزاری جشن شکرگزاری قرآن مجید در مدارس دشتستان

به گزارش خبرگزاری فارس از برازجان معاون سیاسی اجتماعی فرماندار دشتستان بعد از ظهر امروز در این آیین اظهار داشت: توجه به معنویات امر مهمی است که باید دانش‌آموزان را در این مسیر قرار دهیم تا استعداد و توانایی آنها شکوفا شود.

بخشعلی دهقایدی افزود: گسترش فرهنگ اصیل قرآنی در بین جوانان و بویژه دانش‌آموزان از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که تاثیر بسزایی در موفقیت نسل جوان دارد.

وی اضافه کرد: برپایی دوره‌های مختلف حفظ و قرائت قرآن و آشنایی نسل امروز با آموزه‌های الهی باید مورد عنایت و توجه مسئولان قرار گیرد و در این مسیر نباید کوتاهی شود.

معاون آموزش ابتدایی دشتستان نیز اظهار داشت: هدف از اجرای این طرح توسعه و تعمیق فرهنگ معنویت، گسترش فرهنگ خواندن قرآن در بین دانش‌آموزان و افزایش روحیه تعامل و سازندگی اجتماعی با فرهنگ قرآنی در سطح مدارس است.

زهرا کمالی افزود: این طرح از ابتدای مهر ماه با هدف توانایی خواندن قرآن‌ کریم در دوره دبستان پایه‌گذاری و در مدارس ابتدایی شهرستان دشتستان برگزار شده و در آن روخوانی، روان‌خوانی، مهارت روان‌خوانی در کل قرآن، حفظ سوره‌های کوچک قرآن با استفاده از شیوه‌های نوین آموزشی به دانش‌آموزان آموزش داده شده است.

وی با اشاره به اینکه آموزش قرآن باید از اوایل کودکی و مدارس آغاز شود یادآور شد: وظیفه داریم فرزندان خود را با قرآن مأنوس کنیم و آنها را با تعالیم دینی و اسلامی آشنا سازیم.

کمالی بیان کرد: امروز دشمنان برای کمرنگ کردن معنویت و اخلاق اسلامی در بین جوانان تلاش زیادی انجام می‌دهند که باید در برابر آنها ایستادگی کنیم و جوانان را با تعالیم و فرهنگ اسلامی آشنا کنیم.

در این مراسم دانش‌آموزان به قرائت چند سوره از قرآن کریم پرداختند و به دانش‌آموزان هدایایی اعطا شد.

انتهای پیام/ع20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول