اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حوزه‌های علمیه همدان:

جامعیت قرآن در جامعه نباید فراموش شود

خبرگزاری فارس: مدیر حوزه‌‌های علمیه همدان گفت: نباید جامعیت قرآن و نهج‌البلاغه فراموش شود و لازم است جامعه را به سوی توجه به فرامین آن سوق داد.

جامعیت قرآن در جامعه نباید فراموش شود

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان حجت‌الاسلام مصطفی موسوی اصفهانی پیش از ظهر امروز چهارشنبه در همایش ملی نهج‌البلاغه و علوم انسانی در همدان اظهار داشت: بهترین راهی که بتوانیم استفاده از نهج‌البلاغه را برای خودمان آسان‌تر کنیم بهره‌مندی از مطالب کتاب "سیری در نهج‌البلاغه" استاد مطهری است.

وی ادامه داد: استاد مطهری از اسلام‌شناسان کم نظیر بودند که آثار ایشان بیش از 30 سال است در دانشگاه‌ها و حوزه‌های داخل و خارج کشور تدریس می‌شود که یکی از این کتاب‌ها نیز کتاب پرمغز و نغز سیری در نهج‌البلاغه است.

رئیس حوزه‌های علمیه همدان افزود: حضرت علی(ع) بیاناتی دارد که روح انسان را به روح الهی متصل می‌کند و همه در هر مقام و منصبی مکه باشند باید به خودسازی بپردازند تا سعادتمند دنیا و آخرت باشند.

وی عنوان کرد: امام علی(ع) با اینکه در امواج معنویات سیر می‌کردند اما از مسائل سیاسی و اجتماعی و گرفتن حق مظلوم غافل نمی‌شدند.

موسوی اصفهانی خاطرنشان کرد: ما وظیفه داریم از حکومت اسلامی دفاع کنیم و باید مواظب باشیم که اگر انحرافی در جامعه دیدیم تذکر و پیگیری کنیم.

وی در پایان سخنانش گفت: باید سیری در نهج‌البلاغه کنیم و ببینیم که در قبال نهج‌البلاغه چه کاری باید انجام دهیم و جامعیت قرآن و امام علی(ع) نیز نباید فراموش شود.

انتهای پیام/خ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول