اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتحادیه واردکنندگان خراسان‌رضوی:

سیستم بانکی کشور فعالیت‌های اقتصادی را تحریم کرده است

خبرگزاری فارس: رئیس اتحادیه واردکنندگان خراسان‌رضوی گفت:‌ در حال حاضر شاهدیم که سیستم بانکی کشور، بخش تولید و فعالیت‌های اقتصادی را تحریم کرده است و دریافت تسهیلات بانکی بسیار سخت شده است.

سیستم بانکی کشور فعالیت‌های اقتصادی را تحریم کرده است

محمدحسین روشنک در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: در سال‌های گذشته به ویژه در پنج سال اخیر شاهد بودیم، مقام معظم رهبری به مسائل اقتصادی توجه بسیاری کردند و سال گذشته را به نام سال "جهاد اقتصادی" و امسال را نیز به عنوان سال "تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی" نام‌گذاری کردند.

وی افزود: این در حالی است که دولت و بخش خصوصی نتوانسته منویات و نظرات مقام عظمای ولایت در بخش اقتصادی و شعارهای ایشان در سال‌های گذشته را محقق کند.

رئیس اتحادیه واردکنندگان خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود که دولت در سال جاری گامی اساسی و حرکتی جدی در راستای تحقق تولید ملی بردارد.

سیستم بانکی کشور فعالیت‌های اقتصادی را تحریم کرده است

وی با تاکید بر نبود حمایت از بخش خصوصی از سوی سیستم بانکی کشور گفت: در حال حاضر شاهدیم که سیستم بانکی کشور، بخش تولید و فعالیت‌های اقتصادی را تحریم کرده است و دریافت تسهیلات بانکی بسیار سخت شده است.

روشنک ادامه داد: جای این سوال باقی است که با شرایط انقباضی از سوی سیستم‌های بانکی، چگونه می‌توان تولید ملی را محقق کرد؟

وی با بیان مطلب فوق تاکید کرد: اگر دولت قصد حمایت از بخش خصوصی و تولید ملی را دارد نباید تعرفه وارداتی مواد اولیه را تا 120 درصد افزایش دهد.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان‌رضوی در ادامه با بیان اینکه باید تعرفه‌های وارداتی را در بخش تولید هزینه کرد، اظهار داشت: باید تعرفه کالاهای وارداتی که در راستای حمایت از تولید ملی است در بخش تولید هزینه کرد نه اینکه این تعرفه‌ها را به خزانه دولت واریز کنیم.

وی در پایان تاکید کرد: کشوری که واردات نداشته باشد، صادرات هم نخواهد داشت، هم‌چنین اگر قرار است وارداتی به کشور انجام شود، باید این واردات، واردات مواد اولیه باشد تا بتوان تولید داخل را ارزان و رقابت‌پذیر کرد.

انتهای پیام/آ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول