اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس:

اوضاع نابسامان اقتصادی محصول تصمیمات یک شبه دولت است

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: اوضاع نابسامان اقتصادی که در حال حاضر در کشور شاهد آن هستیم محصول تصمیمات یک شبه و دستوری دولت است.

اوضاع نابسامان اقتصادی محصول تصمیمات یک شبه دولت است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از دفتر ارتباطات مردمی نماینده مردم تبریز، علیرضا منادی با اشاره به اینکه اقتصاد ایران به طور کامل دولتی است، اظهار کرد: در حال حاضر تعریف درستی از خصوصی‌سازی در کشور انجام نشده و دولت نتوانسته زیرساخت‌‌های آن را فراهم کند.

وی افزود: اقتصاد ایران به طور کامل دولتی است، به طوری که می‌توان گفت سرنوشت آن به تصمیمات دولت بستگی دارد.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: اوضاع نابسامان اقتصادی که در حال حاضر در کشور شاهد آن هستیم محصول تصمیمات یک شبه و دستوری دولت است.

وی در ادامه سخنانش توجه به بخش خصوصی در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی را ضروری‌تر از گذشته عنوان کرد و اظهار کرد: بخش خصوصی و اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی در ایران با چالش‌های زیادی روبه‌رو است که با وجود آمارهای اعلام شده توسط دولت که ادعا می‌کند 80 درصد اقتصاد کشور دولتی است، به جرأت می‌توان گفت که صد در صد اقتصاد ایران دولتی بوده و بخش خصوصی نیز توسط دولتی‌‌ها و با دستور دولت اداره می‌شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تأکید کرد: توجه به بخش خصوصی و خصوصی‌سازی به معنای واقعی آن و آن‌طور که در اصل 44 قانون اساسی آمده و مقام معظم رهبری نیز بر آن تأکید داشتند در حمایت از تولید ملی موثر بوده و باعث می‌شود تا سرمایه‌های مردم به خود آن‌‌ها بازگردانده شده و اقتصاد کشور را از تنگنا خارج کند.

منادی در ادامه توجه به بخش خصوصی را یکی دیگر از راهکارهای موثر در کاهش نرخ تورم و گرانی موجود در جامعه دانست و تصریح کرد: وقتی امور اقتصادی به معنای واقعی به بخش خصوصی واگذار شود، این بخش در عین حال که از انفعال خارج می‌شود، کارآمد و توانا شده و با تولیدات بیشتر به توسعه اشتغال و در نتیجه کاهش تورم نیز کمک می‌کند.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی ارتقای سطح تولید ملی را در گرو توجه و اعتماد به بخش خصوصی دانست و یادآور شد: مشکل اصلی بر سر راه خصوصی‌سازی در کشور این است که دولت نمی‌خواهد به بخش خصوصی اعتماد کرده و امور را به این بخش واگذار کند، در صورتی که اگر این امر محقق شود، بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور مرتفع خواهد شد.

انتهای پیام/ح30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول