اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بیرجند:

حضور بخش خصوصی در اقتصاد نباید در حد شعار باقی بماند

خبرگزاری فارس: مدیر منطقه ویژه اقتصادی بیرجند به اهمیت حضور بخش خصوصی در اقتصاد و ترانزیت اشاره کرد و گفت: حضور بخش خصوصی و فعالیت این بخش در اقتصاد نباید تنها در حد شعار باقی بماند.

حضور بخش خصوصی در اقتصاد نباید در حد شعار باقی بماند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد صفدری عصر امروز در همایش بین‌المللی خراسان‌جنوبی، ترانزیت و توسعه محور شرق حضور بخش خصوصی در اقتصاد کشور را یک امر مسلم برای توسعه این بخش دانست.

وی اظهار داشت:‌ حضور بخش خصوصی جز با اعتقاد عملی مسئولان کشور امکان‌پذیر نمی‌شود و نباید فقط به شعار ختم شود.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بیرجند ادامه داد:‌ ابلاغ سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی و نامگذاری دو سال متوالی از سوی مقام معظم رهبری در راستای برنامه‌های اقتصادی نشان‌دهنده اهمیت رسیدگی به این بخش در کشور است.

صفدری تصریح کرد: امروز هیچ راهی به جز باز کردن فضا برای حضور بخش خصوصی در عرصه‌های اقتصاد، ترانزیت و تجارت وجود ندارد و باید راهکارهای اجرایی برای توسعه این فعالیت‌ها وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: در بخش خصوصی از آنجایی که صرفه و صلاح کار تنها به خود سرمایه‌گذار برمی‌گردد به دنبال تدابیر عملی برای گسترش فعالیت‌های خود در عرصه‌های اقتصادی هستند که تحقق این مسئله نیازمند تلاش مسئولان است.

*برخی دولتمردان از حضور بخش خصوصی تعبیر واقعی ندارند

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بیرجند بهره بردن مسئولان از ایده‌های خلاقانه بخش خصوصی را یک هنر بزرگ توصیف کرد و افزود:‌ برخی از دولتمردان از حضور بخش خصوصی در عرصه‌های اقتصادی تعبیر واقع‌گرایانه‌ای ندارند که نیاز به بازنگری است.

صفدری ادامه داد:‌ نمی‌توان گفت که فضای مناسبی برای فعالیت بخش خصوصی در اقتصاد کشور وجود ندارد اما باید فضایی باز برای طرح و استفاده از ایده‌ها و پتانسیل‌های بخش خصوصی بیش از پیش فراهم شود.

*رقابت ناسالم بنگاه‌های دولتی و بخش خصوصی باید حذف شود

وی تصریح کرد:‌ ما شاهد این هستیم که در آیین‌نامه‌ها و ابلاغات بخش خصوصی دعوت به حضور در عرصه‌های فعالیت اقتصادی می‌شوند اما تا زمانی که رقابت ناسالم بنگاه‌های دولتی با بخش خصوصی برطرف نشود این شعار عملیاتی نمی‌شود.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول