اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان بوشهر تاکید کرد

گسترش مصرف بهینه برق برای حمایت از اقتصاد ملی

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت توزیع برق استان بوشهر گفت: ارائه برق مطمئن به مردم و لزوم حفظ سرمایه‏های داخلی برای پایداری شبکه و کمک به اقتصاد ملی در سایه مصرف بهینه انرژی برق حاصل می‎شود.

گسترش مصرف بهینه برق برای حمایت از اقتصاد ملی

سیدرضا رضوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بوشهر اظهار داشت: بهینه‎سازی مصرف برق مقوله‎ای است که در آن مصرف انرژی در یک جامعه کاهش پیدا می‏کند بدون اینکه به استانداردهای زندگی افراد از نظر رفاهی لطمه‎ای وارد شود.

وی افزود: سرانه مصرف برق یکی از شاخص‎های شدت مصرف انرژی است که در این راستا استان بوشهر متوسط سرانه مصرف بالایی داشته که قابلیت کاهش این سرانه با اعمال روش‎های مدیریت مصرف برق برای همه بخش‎ها وجود دارد.

رضوی ادامه داد: در جامعه امروز قابلیت دسترسی کشورها به منبع انرژی مقوله‎ای بسیار مهم است و استفاده صحیح و اصولی از آن امری اجتناب‎ناپذیر است که نه تنها به توسعه پایدار جامعه کمک می‌کند بلکه حفظ این ذخائر و استفاده صحیح آن برای فرزندان نیز نقش حیاتی دارد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان بوشهر یادآور شد: بخش عمده‎ای از هدررفت انرژی در بخش‎های مختلف ناشی از نهادینه نشدن مقوله صرفه‎جویی است و والدین با دادن اطلاعات و آگاهی‎های صحیح به فرزندان می‎توانند با ارتقای روحیه مسئولیت‎پذیری در فرزندان خود به فرهنگ‎سازی آن در جامعه کمک کنند.

وی اضافه کرد: امروز کودکان به رفتارهای ما بسیار کنجکاو هستند و از رفتارهای ما الگو می‎گیرند و در این راستا والدین می‎توانند با مواظبت از رفتار مصرفی با جلوگیری از هدررفت درآمد خانواده در تضمین آینده فرزندانشان تلاش کنند.

رضوی بیان کرد: 80 درصد انرژی مصرفی مربوط به بخش خانگی است و امیدواریم مشترکین با صرفه‎جویی و مصرف بهینه، در مصرف انرژی برق مدیریت داشته باشند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان بوشهر گفت: ارائه برق مطمئن به مردم و حفظ پایداری شبکه که بخش قابل توجهی از آن به همکاری مشترکین برق ارتباط دارد می‎تواند تداوم برق‎رسانی به همه شهروندان را به دنبال داشته باشد و انتظار داریم مشترکین در این زمینه همکاری بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام/صا30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول