اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر طرح ساماندهی شهرداری کرج:

67 هکتار از اراضی اسلام‌آباد کرج آزادسازی شد

خبرگزاری فارس: مدیر طرح ساماندهی شهرداری کرج گفت: 67 هکتار از اراضی موجود در اسلام‌آباد کرج ساماندهی و آزادسازی شدند.

67 هکتار از اراضی اسلام‌آباد کرج آزادسازی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از پایگاه خبری شهرداری این کلان‌شهر، حسین عطایی در تشریح تاریخچه طرح ساماندهی تپه اسلام‌آباد گفت: مجموعه مدیریت شهری کرج براساس آمار و معیارهای بافت فرسوده و منطبق با برنامه‌ریزی دولت درباره ساماندهی بافت‌های فرسوده اقدام و در این راستا ستاد ساماندهی تپه مراد آب کرج از سال 72 به صورت هیئت امنایی آغاز به کار کرد.

وی افزود: ساماندهی و تملک 72 هکتار از اراضی تپه اسلام‌آباد از اصلی‌ترین اهداف تشکیل این ستاد بود.

عطایی عنوان کرد: این ستاد موظف شد تا تعداد بیش از 4 هزار ملک واقع در طرح را تملک کرده و بعد از انجام عملیات تخریب و مسطح‌سازی، نسبت به ایجاد فضای سبز در آن اقدام کند.

این مسئول با اشاره به اقدامات انجام شده تاکنون بیان کرد: در حال حاضر حدود 67 هکتار از اراضی موجود در این طرح آزادسازی شدند.

*کمبود اعتبارات عامل کندی اجرای طرح

وی با بیان اینکه کمبود اعتبارات عامل اصلی کندی روند اجرای این طرح است، گفت: بودجه اختصاص یافته برای اجرای این طرح با عنایت به گستردگی و اهمیت آن محدود است که این امر مانع مهمی در ایجاد وقفه در اجرای آن است.

عطایی با بیان اینکه در سال گذشته اقدامات مطلوبی در این زمینه انجام شد، بیان کرد: از بهمن‌ماه سال گذشته تاکنون حدود 11 ملک مسکونی واقع در این طرح تملک شد.

وی با بیان اینکه در فاز دوم املاک خریداری شده تخریب می‌شوند، افزود: تخریب املاک خریداری شده بخش دیگری از اجرای این طرح است که در راستای آن تسطیح زمین‌های فوق نیز انجام می‌شود.

*نگاه ویژه دولت به بحث ساماندهی اسلام‌آباد

مدیر طرح ساماندهی شهرداری کرج با بیان اینکه برخی املاک تملک شده در سنوات گذشته تخریب نشده باقی مانده بود، بیان کرد: تعداد 54 واحد خریداری شده در سنوات گذشته تخریب نشده باقی مانده بود که این امر نیز علاوه بر بروز مشکلات متعدد برای ساکنین روند اجرای طرح را نیز با وقفه مواجه کرده بود.

وی یادآور شد: طرح ساماندهی عملیات فوق منجر به تخریب، آوار‌برداری و تسطیح مساحتی بالغ بر 6 هزار مترمربع از واحدهای مسکونی خریداری شده در منطقه اسلام‌آباد شد.

مدیر طرح ساماندهی شهرداری کرج در پایان اظهار امیدواری کرد تا با تسریع در اجرای این طرح شاهد توسعه سرانه‌های خدماتی مطابق طرح تفصیلی باشیم.

انتهای پیام/ح30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول