اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بارش 45 میلی‌متری باران در یک ساعت

سیل به اراضی و دام مشگین‌شهری‌ها خسارت زد

خبرگزاری فارس: بارش باران همراه با تگرگ که در بخشی از مناطق استان اردبیل رخ داد به مزارع، باغات و دام‌های شهرستان مشگین‌شهر خسارت وارد کرد.

سیل به اراضی و دام مشگین‌شهری‌ها خسارت زد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این بارش‌ها عصر امروز در مناطق شمالی و مرکزی استان اتفاق افتاد، بارش شدید باران که در یک ساعت 45 میلی‌متر بارش مستمر انجام شده بود به صدها منزل مسکونی، تجاری و بخشی از مزارع و باغات مشگین‌شهر، سرعین و انگوت در گرمی خسارت وارد کرد.

فرماندار مشگین‌شهر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، اظهار داشت: به دنبال بارش شدید و سیل‌آسای باران و تگرگ در برخی از ساعات علاوه بر آب گرفتگی معابر و گذرگاه‌های شهری مشگین‌شهر خسارت قابل توجهی به تأسیسات شهری، اماکن عمومی، باغات میوه و مزارع این شهرستان وارد کرد.

فتح‌آقا محمداوغلی افزود: این بارش‌ها که به صورت مقطعی اتفاق افتاده است سبب سیل گرفتگی تعدادی از واحدهای مسکونی و تجاری شده و مشکلاتی را برای اهالی به وجود آورده است.

وی تصریح کرد: همچنین بر اثر سیلاب راه افتاده در مسیر رودخانه‌ها، دره‌ها و گذرگاه دامداران بیش از صدها دام سبک و سنگین در این شهرستان تلف شدند.

محمداوغلی با اعلام این‌که این بارش‌ها و جاری شدن سیل هیچ‌گونه تلفات جانی نداشته است، خاطر نشان کرد: باغداران و زارعانی که محصولات خود را زیر پوشش بیمه برده‌اند، می‌توانند با مراجعه به صندوق بیمه تعیین خسارت کرده و در این زمینه مبالغی را دریافت کنند.

اما به دنبال بارش باران بهاری در انگوت از توابع شهرستان گرمی بخشی از تأسیسات زیربنایی این شهر دچار اختلال شده که با حضور به موقع امدادگران و نیروهای خدمات‌رسان مرمت تأسیسات زیربنایی آغاز شده است.

به گزارش فارس، فرماندار شهرستان گرمی نیز اضافه کرد: به نظر می‌رسد میلیون‌ها تومان خسارت به اراضی کشاورزی در این منطقه وارد شده و در برخی از واحدهای مسکونی کم دوام نیز خسارت وارد آمده و شاهد تخریب منازل مسکونی بودیم.

این بارش‌ها در مناطق روستایی سرعین نیز موجب جاری شدن سیل و آب گرفتگی معابر و گذرگاه‌ها شده به طوری که در روستاهای آتشگاه و اردیموسی بارش‌های بهاری که به شکل رگباری ادامه دارد همراه با غرش آسمان اهالی را نگران کرده و برخی از باغداران را به تلاطم انداخته تا مراقبت و مواظبت بیشتری داشته باشند.

اما در این بین پس از گذشت 50 روز از فصل بهار اولین شکوفه‌های درختان در خلخال نمایان شد به طوری که مردم این شهرستان بعد از گذراندن زمستان سخت و طاقت‌فرسا و در حالی که سفیدی برف در بلندای کوه‌های مشرف به خلخال نمایان است، آب و هوای بهاری را تجربه کردند.

مردم این شهرستان که بی‌صبرانه در انتظار مساعد شدن شرایط جوی و بهار دلپذیر بودند بخاری‌ها و وسایل گرمازا را از منازل و محل کار خود جمع کرده و با کنار گذاشتن لباس‌های گرم زمستانی در انتظار یک فصل رویش زیبا هستند در حالی که بسیاری از مناطق استان اردبیل شاهد به بار نشستن انواع درخت میوه از چند هفته قبل بوده در خلخال درختان میوه نظیر زردآلو، هلو و گلابی آرام‌آرام به برگ و شکوفه نشسته و با تأخیری 40 روزه به نظر می‌رسد دیرتر از روال معمول میوه‌های این مناطق راهی بازار مصرف شوند.

انتهای پیام/‌ش10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول