اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت ژیمناستیک استان اصفهان:

نتیجه‌دهی در رشته ژیمناستیک زمان‌بر است

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت ژیمناستیک استان اصفهان گفت: نتیجه‌دهی در رشته ژیمناستیک زمان‌بر است و نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم که در مدت زمان کوتاهی به اهدافی که تعیین کرده‌ایم، برسیم.

نتیجه‌دهی در رشته ژیمناستیک زمان‌بر است

اصغر نکوگل امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: در سطح کشور استان اصفهان را به عنوان یک استان ژیمناست‌کار نمی‌شناسند و با وجود فعالیت‌هایی که صورت می‌گیرد، این هیئت نتوانسته در مسابقات کشوری نتیجه قابل قبولی کسب کند.

وی با بیان اینکه هیئت ژیمناستیک استان اصفهان در چشم‌انداز آینده شعار ژیمناستیک اصفهان قطب برتر کشور را در دستور کار خود قرار داده است و تمام برنامه‌ها در مسیر دست‌یابی به این هدف تعیین شده است، اظهار کرد: در بُعد کیفی به دلیل اینکه فعالیت مربیان اصفهانی در ژیمناستیک هنری در حد انتظار خروجی نداشته، ژیمناستیک استان نتوانسته در سطح قهرمانی جایگاه ممتازی داشته باشد.

رئیس هیئت ژیمناستیک استان اصفهان ادامه داد: دلایل عمده‌ای از قبیل آموزش سنتی، کمبودهای آموزشی، دوری از فعالیت آکادمیک و جلو نرفتن اصل صحیح حرکت با زمان را می‌توان عوامل اصلی ضعف ژیمناستیک استان قلمداد کرد.

وی ادامه داد: از نظر کمی، در حال حاضر شهر اصفهان تنها یک سالن اختصاصی ژیمناستیک دارد و سایر فعالیت ژیمناستیک در شهر اصفهان در کلوپ‌های کوچک به طور خصوصی انجام می‌شود که تنها یک یا دو وسیله در اختیار دارند، البته خانه ژیمناستیک اصفهان به خاطر موقعیت جغرافیایی برای تمام ساکنین شهر قابل دسترسی و استفاده نیست و لازم است حداقل دو سالن دیگر در نقاط دیگر شهر ساخته شود.

*مربیان کمی در ژیمناستیک قهرمانی فعالیت می‌کنند

نکوگل با تاکید بر این نکته که در حال حاضر تعداد مربیانی که در بُعد قهرمانی فعالیت می‌کنند، بسیار کم است، تصریح کرد: به همین دلیل ورزشکاران شاخصی در بخش قهرمانی نداریم و به همین دلیل ارتقای سطح فنی مربیان که ارتقای ژیمناستیک استان را در پی دارد، در دستور کار ما قرار گرفته است.

وی به مهم‌ترین رئوس برنامه‌های هیئت در سال جاری اشاره کرد و بیان داشت: تشکیل گروه فنی آسیب‌شناسی ژیمناستیک در استان، جدا کردن ژیمناستیک عمومی و قهرمانی و طرح استعدادیابی و نخبه‌پروری و کار تحقیق و علمی، تعامل نزدیک با آموزش و پرورش، بالا بردن سطح معلومات مربیان و داوران، استفاده از تجربیات گذشته و بکارگیری مربیان با دانش خارجی و داخلی مهم‌ترین سرفصل برنامه‌های مورد نظر هیئت است.

رئیس هیئت ژیمناستیک استان اصفهان با اشاره به سفر سرپرست و دبیر فدراسیون به اصفهان و دیداری که به اتفاق با مدیرکل تربیت‌بدنی استان داشتند، از حمایت‌های فدراسیون و اداره‌کل ورزش و جوانان استان اصفهان در یک سال گذشته تقدیر کرد و خواستار ادامه حمایت‌ها برای دست‌یابی هیئت به اهدافش شد.

وی ادامه داد: برای گسترش و پیشرفت رشته ژیمناستیک در استان انتظارات در زمینه سخت‌افزاری و تأمین تجهیزات در ارتباط با اهدافی که هیئت برای خود مشخص کرده ، یکی از اولویت‌های مهم هیئت، بالا بردن سطح علمی و عملی مربیان است و انتظار داریم اداره‌کل ورزش و جوانان استان برای ترویج و گسترش این رشته در بین خانواده‌ها و آشنایی عموم افراد جامعه، در این مسیر یاری‌گر ما باشند.

*ژیمناستیک اصفهان در بخش بانوان ظرفیت بالایی دارد

نکوگل به تغییر نایب رئیس بانوان در سال 90 اشاره کرده و گفت: به دلیل اینکه در مسیر دست‌یابی هیئت به اهداف از پیش تعیین شده ضرورت تغییر احساس شد، فرد دیگری را به عنوان نایب رئیس بانوان هیئت معرفی کردیم، زیرا اعتقاد داریم  ژیمناستیک اصفهان در بخش بانوان ظرفیت بالایی دارد و امیدواریم با کادر جدید بانوان دست‌یابی به اهداف هیئت مبتنی بر تبدیل ژیمناستیک اصفهان به قطب برتر کشور و پیشرفت در بخش بانوان محقق شود.

وی با بیان اینکه تقویم سال 91 هیئت بر محور ارتقای سطح فنی مربیان و داوران تدوین شده است، برگزاری کارگاه ارتقاء و دوره مربیگری سه به دو، دوره‌های مربیگری درجه سه هنری، ریتمیک و ایروبیک، برگزاری جشنواره‌های استانی و مسابقات انتخابی و پیشنهاد میزبانی لیگ ایروبیک ژیمناستیک بانوان کشور را از جمله برنامه‌های هیئت عنوان کرد.

انتهای پیام/خ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول