اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل:

شناسنامه کتابخانه‌های عمومی اردبیل تدوین می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: به زودی کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل تدوین و به صورت مدون در اختیار بهره‌برداران قرار می‌گیرد.

شناسنامه کتابخانه‌های عمومی اردبیل تدوین می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صادق فرهمندامین پیش از ظهر امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌های کوثر اظهار داشت: در این شناسنامه وضعیت کلی، امکانات، ظرفیت‌ها و نیازهای تمام کتابخانه‌های عمومی استان در تمام ابعاد گردآوری می‌شود.

وی همچنین به تدوین سند راهبردی کتابخانه‌های عمومی استان اشاره کرد و گفت: این برنامه‌ها برای بررسی نهایی به نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور ارسال شده تا پس از تایید نهایی به عنوان سند راهبردی در آینده کتابخانه‌ها مورد استفاده قرار گیرد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اردبیل ابراز امیدواری کرد: با اجرای طرح عضویت رایگان که از 18 خرداد ماه تا 26 خرداد به مناسبت میلاد امام علی (ع) در استان اجرامی‌شود به طور قابل ملاحظه‌ای اعضای کتابخانه‌های عمومی افزایش یابد.

این مسئول افزود: در سال‌های اخیر اقدامات خوبی برای توسعه زیرساخت‌های کتابخانه‌ای و تامین تجهیزات به روز به ویژه در حوزه فن‌آوری اطلاعات و اینترنت در کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل انجام شده است.

فرهمندامین بیان داشت: در رتبه‌بندی فرهنگی کتابخانه‌های عمومی، استان اردبیل از رتبه 18 به رتبه هشتم کشوری ارتقا یافته است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل در ادامه از افزایش بیش از 110 درصدی اعضای فعال کتابخانه‌های عمومی این استان خبر داد.

این مسئول گفت: ارتقای جایگاه فرهنگی کتابخانه‌ها و تبدیل شدن این مکان‌های علمی به عنوان مرکزی برای حضور حداکثری توده‌های مختلف مردمی و افزایش سرانه مطالعه مفید در اولویت برنامه‌های این اداره کل قرار دارد.

فرهمندامین شرکت بیش از 11 هزار نفر در مسابقات فرهنگی آنلاین و مکتوب این نهاد در سال گذشته را بیانگر حرکت پرشتاب فرهنگی در استان اردبیل دانست.

وی  بیان داشت: در سال 89 سه درصد از کل جمعیت استان اردبیل عضو کتابخانه‌های عمومی بودند، ولی این میزان به شش درصد در سال گذشته رسیده و تلاش می‌کنیم این میزان به 10 درصد از کل جمعیت تا پایان سال 91 افزایش یابد.

این مسئول خاطرنشان کرد: با این افزایش، تعداد اعضای فعال در کتابخانه‌های عمومی این استان از 34 هزار نفر در سال 89 به بیش از 67 هزار نفر در پایان سال 90 رسید.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اردبیل  اظهار داشت:هم اکنون 66 باب کتابخانه عمومی و مشارکتی در سطح مراکز شهرستان، بخش و برخی روستاها فعال است و شش باب کتابخانه مرکزی نیز در شهرستان‌های استان احداث خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرهمندامین فضاهای فیزیکی کتابخانه‌های عمومی و مشارکتی استان را 27 هزار و 570 مترمربع اعلام کرد و افزود: انجمن خیرین کتابخانه‌ساز در اردبیل تشکیل شده و امیداریم این انجمن در سطح شهرستان‌های استان نیز تشکیل شده و گام‌های مثبتی در راه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی با کمک خیرین هر منطقه برداشته شود.

انتهای پیام/صا10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول