اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در شهرری صورت گرفت

برگزاری کارگاه آموزش جستجو و نجات در جنوب تهران

خبرگزاری فارس: کارگاه آموزش جستجو و نجات از سوی شهرداری منطقه 20 در جنوب تهران برگزار شد.

برگزاری کارگاه آموزش جستجو و نجات در جنوب تهران

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، صبح امروز کارگاه آموزش جستجو و نجات با هدف توانمندسازی اعضای گروه‌های داوطلب واکنش اضطراری محله‌های دولت‌آباد و شهادت در ناحیه 4 شهرری برگزار شد.

دبیر ستاد مدیریت بحران در حاشیه این کارگاه در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران اظهار داشت:‌ با هدف آشنایی داوطلبان واکنش اضطراری با مبانی مدیریت بحران و اصول ایمنی و کمک‌های اولیه در مواقع بحرانی و بروز حوادث، کارگاه آموزشی جستجو و نجات برای اعضای گروه دوام محله دولت‌آباد و شهادت برگزار شد.

محسن کریمی با اشاره به اینکه اعضای گروه دوام این محلات پیش از برگزاری این دوره آموزشی، در کارگاه‌های مبانی مدیریت بحران و کمک‌های اولیه نیز شرکت کرده بودند، افزود: در این دوره آموزشی اعضای گروه دوام محلات دولت‌آباد و شهادت در کلاس‌های نظری و عملی با چگونگی آواربرداری، شمعک زنی، ارزیابی حوادث، استفاده از تجهیزات امدادی و طرز استفاده از سیستم‌های زنده‌یاب آشنا شدند.

وی در ادامه به برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای گروه‌های مختلف سنی به ویژه دانش‌آموزان نیز اشاره کرد و گفت: کارگاه آموزش مبانی مدیریت بحران ویژه داوطلبان واکنش اضطراری با هدف آشنایی آنان با مبانی مدیریت بحران، پیشگیری، آمادگی، مقابله و شناخت وضع موجود محله خود با حضور دانش‌آموزان مدرسه راهنمایی امیرالمومنین(ع) برگزار شد.

کریمی بیان داشت: در این کارگاه دانش‌آموزان با موضوع زلزله، گسل، مبانی مدیریت بحران، انواع ساختمان‌ها و جزئیات طرح دوام آشنا شدند.

این گزارش حاکی است، ستاد مدیریت بحران این منطقه با توجه به محوریت فعالیت‌های اجتماعی و آموزشی و با تعاملی که میان شورایاری‌های محلات برقرار کرده است، همواره فرآیند اطلاع‌رسانی و توزیع بروشورهای هشداردهنده در سطح محلات را با هدف ارتقای سطح توانایی علمی و آماده‌سازی شهروندان به انجام می‌رساند.

انتهای پیام/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول