اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل هلال احمر استان اردبیل خبر داد

حضور 17 مهد کودک در طرح غنچه‌های هلال

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان جمعیت هلال احمر استان اردبیل گفت: 17 مهد کودک در طرح غنچه‌های هلال و با محوریت مانور پناه‌گیری در اردبیل شرکت کردند.

حضور 17 مهد کودک در طرح غنچه‌های هلال

بهرام  غیبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: با آغاز هفته هلال احمر کودکان پیش دبستانی نیز با حضور در مانور بزرگ پناه‌گیری ارکان امداد و نجات را فرا گرفتند.

وی با بیان اینکه نهادینه ساختن آموزش‌های امدادی در کودکان موثرترین روش برای بهره‌مندی از ظرفیت این افراد در حوزه هلال احمر در بزرگسالی است، افزود: در مهدهای کودک ما کانون غنچه‌های هلال طراحی شده و با اجرای مانور غنچه‌های هلال در پارک لاله قصد داریم آموزش و مانورهایی را در سطوح مختلف جامعه اعم از کودک، نوجوان، جوان، میانسال و کهنسال رواج دهیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل ابراز داشت: اگر این روند را در مهدهای کودک اجرایی کنیم به طور قطع بسترساز بسیاری از آموزش‌ها در کودکان در سنین پایین می‌شویم.

غیبی فرا رسیدن نود و نهمین سالگرد صلیب سرخ و جمعیت هلال احمر را گرامی داشت و گفت: شعار امسال «صلح و دوستی برای همه و برای همیشه است» که امسال برنامه‌های متنوعی در حوزه استانی و شهرستان‌ها برگزار خواهد شد.

این مسئول زندگی به رنگ صلح، همراهان مهر و دوستی، امدادگران آماده، یاد یاران، هلال انتخابی برای همه، فرشتگان نجات و تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی را عنوان ایام هفته هلال احمر در اردبیل اعلام کرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل ادامه داد: در این ایام همایش کانون دانشجویی دانشگاه پیام نور، همایش 600 نفری امدادگران استان، اعطای نشان به امدادگران موفق هلال احمر، تجلیل از دستگاه‌های اجرایی همکار در طرح نوروزی، دیدار با خانواده شهدای امدادگر، رژه خودروهای امدادی، برپایی نمایشگاه‌های مختلف در شهرها و بخش‌ها، شرکت در نماز جمعه، مانور طلاب و روحانیون عضو کانون هلال احمر از جمله برنامه‌های قابل اجرا در این هفته است.

وی همچنین برگزاری مانور اضطراری درمان را نیز یادآور شد و افزود: با اجرای این طرح در روستاها کیف امداد و نجات در بین روستاییان توزیع می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل یاد شهدای امدادگر در استان را گرامی داشت و گفت: چهار شهید امدادگر داریم که شهید عقلمند، شهید هشترودی، شهید ابراهیمی و شهید سید علی سیدهادی جزو این شهدای بزرگوار هستند که در تمام دوران خود در جبهه‌های جنگ امدادگر بودند.

این مسئول بیان داشت: چهار شهید دیگر ما امدادگر بوده اما آخرین بار از سوی بسیج به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام شده‌اند که از این افراد نیز در خلال برنامه‌‌ها تجلیل خواهند شد.

وی اهداف کلی هلال احمر را تسکین آلام بشری اعلام کرد و افزود: در بخش حمایتی دارو و درمان سالانه 200 میلیون تومان به مستمندان کمک می‌کنیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل اظهار داشت: امسال در سطح استان اردبیل 30 کانون نیکوکاری به روش‌های مختلف راه‌اندازی شده و هر امدادگر داوطلب اعم از طلاب، روحانیون پزشکان و مهندسان کشاورزی بسته به نوع تخصص خود راهی روستاها و مناطق محروم شده‌اند.

انتهای پیام/صا10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول