اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گلستان:

فعالیت‎های هلال احمر بر مبنای داوطلبانه است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گلستان گفت: تمام فعالیت‎ها و انگیزه‎هایی که منجر به سوق دادن افراد در این وادی می‎شود، بر مبنای داوطلبانه اتفاق می‎افتد.

فعالیت‎های هلال احمر بر مبنای داوطلبانه است

مجتبی اکبری در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان با بیان اینکه نوع‌دوستی و بشردوستی، سرلوحه کار جمعیت هلال احمر قرار دارد اظهار داشت: در سیستم درجه‎بندی هلال احمر، درجات خاصی از امدادگر تا درجه ایثار تعریف شده است.

وی در خصوص درجه ایثار خاطر نشان کرد: درجه ایثار به عنوان بالاترین و درجه ارشد هلال احمر محسوب می‎شود که اعطای آن در عرصه ملی صورت می‎گیرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گلستان تصریح کرد: درجه ایثار به کسانی تعلق می‎گیرد که حداقل 12 تا 15 سال عمر خود را صرف هلال احمر کرده‎اند و تمام تخصص‎ها اعم از تخصص سیلاب، جاده، آوار و زلزله با فوریت‎های پزشکی را کسب کرده‎اند و در تمام عملیات هلال احمر شرکت می‎کنند.

اکبری ابراز داشت: در جمعیت هلال احمر استان، 70 هزار نفر عضو داوطلب امدادگر داریم، که از این تعداد 11 نفر درجه ایثار را به دست آورده‎اند که در این زمینه، رتبه اول در سطح کشور را به دست آورده‎ایم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گلستان افزود: در سال گذشته، نزدیک به 6 میلیارد تومان تجهیزات و امکانات امداد و نجات وارد استان شده است.

وی با بیان اینکه این خودرو جزو معدود خودروها می‌باشد که تنها در اختیار 10 استان کشور قرار گرفته است عنوان کرد: این خودرو قابلیت حرکت در تمام اقلیم‌های دریا، کوهستان و جنگل را دارد.

این مسئول با بیان اینکه به لحاظ امکانات مشکلی نداریم گفت: در حوادث برف و بوران اخیر، توانستیم 33 خانم باردار را که واقعا مشکل داشتند به بهترین مراکز درمانی برسانیم و به تعداد 4 هزار و 650 نفر، خدمات امداد و نجات در جاده‎ها ارائه کنیم.

* دومین یادواره شهدای امدادگر بسیجی هلال احمر برگزار شد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گلستان با بیان اینکه دومین یادواره شهدای امدادگر بسیجی برگزار شد افزود: زمانی دفاع مقدس و هشت سال جنگ تحمیلی اتفاق افتاد و در همان زمان نیز، حضور امدادگران جمعیت هلال احمر برای خدمت‎رسانی در جبهه‎ها اتفاق افتاد.

اکبری ادامه داد: اکنون هم نیز عرصه خدمت‎رسانی به مردم، عرصه‎ای است که برای هلال احمر و جمعیت آن تعریف شده است.

وی با بیان اینکه هلال احمر نهادی است عمومی اضافه کرد: این مهم یعنی کار با مردم برای مردم و این بدان معناست که ما مردم را به سطحی از توانمندی برسانیم که به وسیله خود آنها و بدون هیچ چشم‎داشتی و به صورت کاملا داوطلبانه خدماتی را به دیگران ارائه دهیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گلستان با بیان اینکه هفت نفر امدادگر شهید در استان داریم افزود: این یادواره‎ها، تجدید میثاق و پیمانی است با شهدا در راستای دفاع از کیان میهن، ارزش‎های انقلاب اسلامی و پیروی مطلق از فرمایشات ولایت فقه که سرلوحه کار خود قرار دهیم.

* برگزاری مراسم اعطای درجه به امدادگران

اکبری در این خصوص خاطر نشان کرد: در استان نزدیک به 2 هزار و 700 نفر نشان‎های مختلف دریافت می‎کنند.

وی متذکر شد: این نشان‎ها از امدادگر یک، تا نجات‎گر سه دسته‎بندی می‌شود که در کنار این درجات، درجه ایثار هم در مراسمی جداگانه که در تهران اتفاق می‎افتد، به ایثارگران و امدادگران پایه ارشد جمعیت هلال احمر استان اهدا خواهد شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گلستان در پایان اذعان داشت: بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص فعالیت‎های جمعیت هلال احمر، باید دو حالت حضور دائم و حالت تحرک در تمام ساعات را سرلوحه کار خود قرار دهیم تا به مطلوب خود نزدیک‎تر شویم.

انتهای پیام/ن10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول