اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار آذربایجان‌غربی خبر داد

افتتاح دفتر نخبگان در آذربایجان‌غربی

خبرگزاری فارس: معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: دفتر نخبگان استان در آینده‌ای نزدیک افتتاح می‌شود.

افتتاح دفتر نخبگان در آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، محمد طالبی عصر سه‌شنبه در مدیران دستگاه‌های اجرایی استان اظهار داشت: ساماندهی نیروی انسانی مورد نیاز برای فعالیت در این دفتر بر عهده دفتر آموزش و پژوهش استانداری آذربایجان‌غربی است.

وی همچنین به تاسیس مجمع معاونان اداری مالی دستگاه‌های اجرایی استان اشاره و اضافه کرد: این مجمع در آینده نزدیک در استان تاسیس می‌شود که ایجاد وحدت رویه، استانداردسازی نیروی انسانی و در حالت کلی دستیابی به چشم‌انداز 20 ساله از جمله مهم‌ترین اهداف در تاسیس این مجمع است.

این مسئول با بیان اینکه تحول اداری یکی از سیاست‌های مهم و راهبردی نظام در راستای تحقق چشم‌انداز 1404 است، تصریح کرد: ارزیابی، چراغ راهی برای سنوات آینده است که می‌توان بدین طریق بایدها و نبایدها را در نظام اداری استان مشخص کرد و سره را از ناسره تشخیص داد که این یکی از وظایف مهم و اساسی کارگروه تحول اداری در استان است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به ضرورت تحول اداری خاطرنشان کرد: تخصصی و بهنگام سازی آموزش‌ها، استانداردسازی بانک‌های اطلاعاتی، ارتقای بهره‌وری، کوچک‌سازی، ارائه آموزش‌های شغلی، رعایت اولویت‌های تحقیقاتی و توجه به خروجی و نتیجه جلسات تشکیل شده از جمله مواردی هستند که در تحول اداری باید به آنها توجه شود.

طالبی ارزیابی دستگاه‌های مختلف اجرایی و توجه به کارمندان نمونه را در میزان بهره‌وری و ارتقای راندمان کار موثر دانست و گفت: با تعیین درست شاخص‌های اختصاصی، ارزیابی دستگاه‌های اجرایی به درستی انجام می‌گیرد و اگر فرایند انتخاب کارمندان نمونه هم به درستی انجام گیرد ایجاد انگیزش را در دستگاه و نیز کارکنان به دنبال خواهد داشت.

وی با بیان اینکه تحول اداری گامی به سوی افزایش کارآمدی و مفیدبودن نیروهای انسانی در ادارات است، تصریح کرد: باید مسئولان دستگاه‌ها برای تحقق هرچه بهتر این طرح تلاش کنند.

به گفته این مسئول اهمیت تغییر و تحول بر هیچ کس پوشیده نیست و نیاز به تحول در یک سازمان همواره احساس می‌شود.

طالبی اساس تحول اداری را رضایت‌مندی مردم ارزیابی کرد و افزود: تجهیزات اداری، آراستگی محیط و اطلاع‌رسانی سرآمد مهم تحول در ادارات است ولی اساس تحول اداری افزایش رضایت مردم است، به خاطر اینکه فلسفه وجود ادارات برای مردم و برای خدما‌ت‌رسانی به مردم شکل گرفته است.

انتهای پیام/آ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول