اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی هلال‌احمر همدان در سال گذشته صورت گرفت

کسب مقام دوم در ارائه آموزش‌های غیرمتمرکز در حوزه داوطلبان

خبرگزاری فارس: مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان همدان از کسب مقام دوم همدان در ارائه آموزش‌های غیرمتمرکز در سطح کشور در حوزه داوطلبان خبر داد.

کسب مقام دوم در ارائه آموزش‌های غیرمتمرکز در حوزه داوطلبان

حمید ره‌انجام در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به مهم‌ترین فعالیت‌های جمعیت هلال‌احمر استان همدان در سال گذشته اظهار کرد: در بخش معاونت امداد و نجات برگزاری گسترده‌ترین مانور و دوره توان‌افزایی ویژه بانوان امدادگر (توانا)، انتخاب کارگروه امداد و نجات به عنوان برترین کارگروه استان، برگزاری دوره زندگی در شرایط سخت در دو مرحله خواهران و برادران از مهم‌ترین فعالیت‌ها بوده است.

وی افزود: کسب مقام پنجم توسط امدادگران خواهر در المپیاد کشوری اصفهان، برگزاری مانور امداد و نجات در شهرستان‌های استان، برگزاری دوره‌های توان‌افزایی در رشته‌های اطفای حریق، کار با تجهیزات نجات در جاده، جست‌وجو و نجات در کوهستان، جی‌پی‌اس، امداد و سیلاب ویژه پرسنل نیز از دیگر اقدامات صورت گرفته در بخش معاونت امداد و نجات است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان همدان بیان کرد: سازماندهی 100 تیم امداد روستایی، برگزاری مانور نجات از تله‌کابین با حضور نجاتگران خواهر و برادر، انتخاب مانور زلزله در مدارس به عنوان مانور برتر کشوری، عملیات جست‌وجو و نجات در ریزش بهمن در کوه‌های کرکس اسدآباد و نجات سه نفر کوهنورد و کشف جسد دو تن دیگر نیز از عمده فعالیت‌های این بخش از هلال‌احمر محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: از مهم‌ترین اقدامات دیگر صورت گرفته در بخش معاونت امداد و نجات می‌توان به عملیات جست‌وجو در بهمن تاریک دره و کشف چهار جسد، اجرای بیش از 413 عملیات امدادی، عملیات جست‌وجو و نجات 15 کوهنورد گم شده در کوهستان‌های همدان با 13 نفر نجات یافته و دو نفر فوتی، 359 مورد نجات غریق و یک مورد کشف جسد در آبگیرهای استان اشاره کرد.

ره‌انجام بیان کرد: از مهم‌ترین فعالیت‌های انجام شده در معاونت امور جوانان نیز می‌توان از میزبانی برنامه صعود سراسری اعضای سازمان جوانان هلال‌احمر کشور به قله الوند، تشکیل چهار تیم تخصصی امدادگران خواهر، اجرای برنامه‌های بشر دوستانه به مناسبت‌های مختلف و عقد تفاهمنامه با سازمان دانش‌آموزی برای آموزش امداد به 50 هزار نفر از دانش‌آموزان استان همدان نام برد.

وی تصریح کرد: معاونت امور جوانان هلال‌احمر استان همدان توانست در سال 90-1389 رتبه دوم در اجرای طرح راهنمایی مسافران نوروزی و رتبه عالی در کانون غنچه‌ها را کسب کند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان همدان تأکید کرد: از دیگر فعالیت‌های انجام شده توسط بخش معاونت امور جوانان برگزاری طرح جهاد رمضان، جهاد محرم و جهاد فجر در روستاهای محروم استان، تأسیس 100 کانون روستایی در سطح استان، کسب رتبه‌های کشوری در مسابقات رقابت مهر توسط اعضا در رشته‌های قرآن، تحقیق و پژوهش، امداد و کمک‌های اولیه، چادرزنی و توان‌افزایی و تأسیس 60 کانون غنچه‌ها و 212 کانون دانش‌آموزی است.

وی به مهم‌ترین فعالیت‌های جمعیت هلال‌احمر استان همدان در معاونت داوطلبان و دفتر امور زنان اشاره کرد و افزود: افتتاح 90 پایگاه داوطلبی مساجد و ادارات و خانه داوطلب در سطح استان، جذب 8 هزار و 500 نفر داوطلب، برگزاری همایش استانی آموزش رؤسای پایگاه مساجد و خانه‌های داوطلب در دو مرحله از جمله این فعالیت‌ها به شمار می‌رود.

ره‌انجام از اجرای طرح همای رحمت و توزیع  18 هزار و 352 سبد غذایی بین محرومان و برپایی 103 سفره در ماه مبارک رمضان توسط معاونت داوطلبان و دفتر امور زنان خبر داد و اضافه کرد: اهدای خون سالم توسط 6 هزار و 972 نفر از داوطلبان، برگزاری همایش استانی آیین نکوداشت مهرورزی، جمع‌آوری کمک‌های مردمی به صورت نقدی و غیرنقدی برای مردم قحطی‌زده سومالی به مبلغ 2 میلیارد و 500 میلیون ریال، اجرای 48 پروژه داوطلبی (مهر بی‌منت، طلوع عشق و مهربانی 1و2، یک آسمان ستاره و ...) که تعداد بهره‌وران 56 هزار و 850 نفر است و ثبت‌نام 58 هزار و 235 نفر داوطلب برای شرکت در انتخابات مجامع جمعیت هلال‌احمر از دیگر فعالیت‌های مهم انجام شده توسط این بخش است.

وی عنوان کرد: کسب مقام دوم در ارائه آموزش‌های غیرمتمرکز در سطح کشور در حوزه داوطلبان، کسب مقام دوم در اجرای برنامه‌های ولادت حضرت زهرا (س) و روز زن، برگزاری همایش نور و آیینه به مناسبت روز خانواده و کسب مقام سوم در اجرای برنامه‌های حجاب و عفاف نیز از دیگر اقدامات انجام شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان همدان گفت: در بخش معاونت درمان و توانبخشی نیز سازماندهی چهار تیم درمان اضطراری شامل پزشک متخصص و عمومی، پرستار، ماما، روانشناس و کارشناس از مهم‌ترین فعالیت‌ها به شمار می‌رود.

وی به اقدامات صورت گرفته در بخش بهداشت محیط و امدادگر اشاره کرد و افزود: اعزام تیم درمان اضطراری به مناطق محروم استان در 9 مرحله و ارائه خدمات درمانی به یک‌هزار و 250 نفر و آموزش بهداشت باروری به 905 نفر از جمله این اقدامات است.

ره‌انجام بیان کرد: برگزاری مانور منطقه‌ای غرب کشور در سر پل ذهاب با حضور سه پزشک، شش پرستار، دو ماما، یک کارشناس بهداشت، 10 نفر امدادگر و تیم پشتیبانی و ارائه خدمت به یک‌هزار نفر، شرکت در مانور اسکان موقت، نجات در کوهستان و توانا با حضور یک تیم کامل از مهم‌ترین فعالیت‌های این بخش است.

وی به دیگر فعالیت‌های مهم انجام شده توسط بخش بهداشت محیط و امدادگر اشاره و تصریح کرد: از جمله آنها می‌توان از افتتاح درمانگاه و به کارگیری پزشک عمومی، پزشک متخصص داخلی، چهار نفر کادر درمانی، معاینه حجاج در درمانگاه به تعداد 800 نفر، واکسیناسیون حجاج به تعداد 13 هزار و 493 نفر، ساخت یک‌هزار و 683 مورد انواع ارتز و پروتز و کفش طبی و ارائه خدمات فیزیوتراپی به یک‌هزار و 500 نفر نام برد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان همدان اظهار کرد: آموزش 36 هزار و 200 نفر در دوره عمومی و همگانی، یک‌هزار و 540 نفر در دوره‌های تخصصی و 500 نفر در دوره‌های مربی‌گری و توزیع بروشور، کتابچه و سی‌دی‌های آموزشی و برپایی مراسم جمعه ایمان و ایمنی در مناسبت‌های متعدد از مهم‌ترین اقدامات انجام شده توسط اداره آموزش و پژوهش جمعیت هلال‌احمر استان به شمار می‌رود.

وی در پایان با اشاره به اهم پروژه‌های عمرانی سال گذشته خاطرنشان کرد: بهره‌برداری از پایگاه امداد و نجات جاده‌ای فیروزان و گل‌تپه، بهره‌برداری از ساختمان اداری امدادی شهرستان بهار و شهرستان رزن، آغاز احداث پایگاه امداد و نجات جاده‌ای شیرین سو، زنگنه و صالح‌آباد، آغاز احداث پایگاه امداد و نجات کوهستانی دشت میشان و آغاز احداث مجتمع فرهنگی ورزشی تویسرکان از مهم‌ترین پروژه‌های سال گذشته محسوب می‌شوند.

انتهای پیام/آ10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول