اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اردبیل:

اردبیل 50 هزار داوطلب دوره دیده امدادگر دارد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اردبیل گفت: در استان اردبیل 50 هزار داوطلب جمعیت هلال‌احمر با گذراندن دوره‌های مختلف در قالب گروه‌های مختلف سازماندهی شدند.

اردبیل 50 هزار داوطلب دوره دیده امدادگر دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بهرام غیبی عصر امروز در مراسم گرامیداشت هفته هلال‌احمر در مجتمع فدک اردبیل در سخنانی با اشاره به این‌که دو میلیارد ریال کمک از محل اعتبارات کشوری صرف خرید تجهیزات ایمنی و امدادی شده است، اظهار داشت: به زودی درمانگاه شبانه‌روزی جمعیت هلال‌احمر افتتاح شده و در کنار آن شاهد راه‌اندازی انبار امدادی و افتتاح مرکز نگهداری سگ‌های تجسس هلال‌احمر می‌باشیم.

وی با بیان این‌که جمعیت هلال‌احمر با ناوگان فرسوده خداحافظی می‌کند، افزود: تجهیزات و دستگاه‌های امداد و نجات جدیدی خریداری شده که به زودی وارد ناوگان هلال‌احمر می‌شود.

غیبی ضرورت تأمین اعتبار احداث آشیانه بالگرد امداد در اردبیل را یادآور شد و تصریح کرد: اردبیل 61 هزار امدادگر دارد که 35 هزار نفر از آنها در حوزه امور جوانان ساماندهی شدند.

این مسئول همچنین از برگزاری سومین دوره انتخابات مجامع هلال‌احمر با هدف افزایش مشارکت جوانان در 22 اردیبهشت ماه خبر داد و خاطر نشان کرد: هفته هلال‌احمر با شعار صلح و دوستی برای همه و برای همیشه در استان گرامی داشته می‌شود و ما در تلاش هستیم تا با برنامه‌های متنوعی این هفته را گرامی بداریم.

 

اسلام دین همدردی با همنوع در گرفتاری‌ها است

به گزارش فارس، استاندار اردبیل نیز در این جلسه گفت:‌ اسلام دین همدردی با همنوع در هنگام بروز حوادث است که هلال‌احمر برگرفته از این اندیشه ناب پیشقدم است.

سید حسین صابری به مناسبت روز جهانی صلیب سرخ و هلال‌احمر افزود: این نهاد ارزشمند جهانی با تکیه بر کرامت انسان‌ها و خواسته بشری شکل گرفته و در ایران اسلامی ما نیز به یکی از دستگاه‌های ارزشمند حوزه مدد و یاریگری تبدیل شده است.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: بیش از 90 سال از شکل‌گیری جمعیت هلال‌احمر و حضور خواهران و برادران ایثارگر در این جبهه می‌گذرد و فعالان این عرصه بی‌ادعا و در نهایت گمنامی در ترویج اندیشه‌های بشری، حمایت از کرامت انسانی، پیشگیری، آمادگی و مقابله با حوادث و سوانح پیشرو هستند.

این مسئول خاطر نشان کرد: بدون شک در تمامی اتفاقات تلخ و شیرین که در مسیر خدمت‌رسانی و تسکین آلام بشری انجام شده ایفای مأموریت‌های محوله برای سرخ جامگان جمعیت هلال‌احمر این استان یک ارزش و اعتبار خاص است که خاطره شیرین و فراموش نشده تولد نوزاد آن مادر دردمند روستایی که به دلیل بارش شدید برف و مسدود بودن راه با مرگ دست و پنجه نرم می‌کرد هرگز در اذهان پاک نمی‌شود.

وی در ادامه سخنان خود اضافه کرد: نیروهای ایثارگر هلال‌احمر از طریق امداد هوایی این مادر درد کشیده را به بیمارستان منتقل کرده و نوزادی به دنیا آمد که نامش را رها گذاشتند و این خود صحنه بسیار زیبایی از جنس خدمت صادقانه به مردم در دورافتاده‌ترین روستاها را به تصویر کشید که بر تارک افتخارات این نهاد می‌درخشد.

عالی‌ترین مقام استان اردبیل ادامه داد: در تمام فصول سال و به ویژه ایام زمستان همت و تلاش بی‌وقفه سرخ جامگان بی‌ادعایی را شاهد هستیم که با تمسک به هفت اصل بنیادین یعنی انسانیت، خدمت داوطلبانه، استقلال، بی‌طرفی، بی‌غرض، یگانگی و جهان شمولی حرکتی را به پیش می‌برند که نشانش سفیدی صلح و تندی و سرخی مهر است.

استاندار اردبیل در پایان سخنان خود بیان کرد: این حضور و خدمت بی‌ادعا جای قدردانی دارد و شایسته است سالروز بزرگداشت صلیب سرخ و هلال‌احمر را به همه امدادگران تبریک گفته و توفیق آنها را در مسیر خدمت بی‌منت و امداد و نجات انسان‌های نیازمند از خداوند متعال بخواهیم.

انتهای پیام/ش10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول