اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی:

6 هزار هکتار از اراضی چهارمحال و بختیاری زیر کشت حبوبات رفت

خبرگزاری فارس: مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: 6 هزار هکتار از اراضی کشاورزی این استان زیر کشت حبوبات رفت.

6 هزار هکتار از اراضی چهارمحال و بختیاری زیر کشت حبوبات رفت

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، مسعود میرزایی بعدازظهر امروز در نشست اداری این سازمان اظهار داشت: کشت بهاره محصولات زراعی ذرت، سورگوم، حبوبات، چغندرقند، سیب زمینی در استان آغاز شده است.

وی افزود: بر همین اساس سیب زمینی در یک‌هزار و 200 هکتار، چغندرقند در چهار هزار و 500 هکتار و حبوبات در 6 هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان‌های بروجن، شهرکرد و کیار کشت می‌شود.

میرزایی با بیان اینکه به دلیل خشکسالی و کاهش بارندگی سطح زیر کشت محصولات زراعی امسال در مقایسه با سال گذشته تفاوتی نداشته است، تصریح کرد: کشاورزان با استفاده بهینه از کودهای شیمیایی و کنترل علف‌های هرز و آفات در افزایش تولید محصول تلاش کنند.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری در ادامه از آغاز خزانه‌گیری برنج در این استان خبر داد و اظهار داشت: خزانه‌گیری برنج در استان با کشت ارقام چمپای محلی، گرده محلی، کوهرنگ، سازندگی، فیروزان و سه‌رقم‌ پر محصول شامل ساحل، کادوس و فجر آغاز شده است.

میرزایی افزود: شش ناظر مزارع برنج در قالب شرکت‌های خدماتی و مشاوره‌ای نظارت بر عملیات خزانه‌گیری،  انتقال نشا به زمین اصلی و کاشت، داشت و برداشت و فرآوری تولید شلتوک را برعهده دارند.

وی تصریح کرد: سه نفر در شهرستان لردگان، دو نفر در کیار و فارسان و یک نفر در شهرستان اردل کار نظارت بر نشاکاری را انجام می دهند.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: بیشترین سطح برنج با 2 هزار و 600 هکتار در شهرستان لردگان و کمترین با 25 هکتار در شهرستان شهرکرد وجود دارد.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول