اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی لاهیجان خبر داد

نشاکاری 43 درصد شالیزارهای لاهیجان

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی لاهیجان از نشاکاری برنج در 43 درصد شالیزارهای این شهرستان خبر داد.

نشاکاری 43 درصد شالیزارهای لاهیجان

علی امیری‌میکال امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در لاهیجان درباره آخرین وضعیت کشت برنج در این شهرستان، اظهار کرد: تاکنون بیش از 43 درصد زمین‌های شالیکاری لاهیجان نشاکاری شده است.

وی عمده کشت رقم برنج را از نوع برنج بومی هاشمی و علی‌کاظمی ذکر کرد و افزود: امسال برنج پرمحصول اصلاح شده گوهر نیز در لاهیجان به زیرکشت رفته است.

این مسئول با بیان اینکه 250 هکتار از اراضی شالیزاری لاهیجان به کشت گوهر اختصاص یافته است، تصریح کرد: با توجه به دستورالعمل موسسه تحقیقات برنج، پیش‌بینی می‌شود امسال از مقدار 250 هکتار گوهر کشت شده به میزان یک‌هزار و 750 تن شلتوک تولید شود.

وی متوسط عملکرد شلتوک گوهر در هر هکتار شالیزار لاهیجان را بین 7 تا 9 تن ذکر کرد و افزود: امسال استقبال خوبی از بذر برنج گوهر در لاهیجان شده است.

امیری‌میکال خاطرنشان کرد: به دلیل اطلاع‌رسانی خوب و همکاری رسانه‌ها در زمینه مزایای کشت برنج گوهر، تمام بذرهای تهیه شده در اراضی شالیزاری لاهیجان توزیع شده و حتی بذر اضافی شهرستان‌های مجاور را نیز تهیه کرده و بین کشاورزان لاهیجان توزیع کردیم.

وی با اشاره به اینکه امسال سومین سال کشت برنج گوهر در لاهیجان است، یادآور شد: سال گذشته به صورت الگویی در 8 هکتار از اراضی شالیزاری، برنج گوهر کشت شد که امسال 250 هزار هکتار به این امر اختصاص یافته است.

به گفته این مسئول، لاهیجان دارای 23 هزار و 816 هکتار اراضی شالیکاری است که به طور متوسط حدود 30 هزار نفر بهره‌بردار در آن مشغول فعالیت هستند.

انتهای پیام/ل30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول