اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت هفته معلم

11 معلم نمونه کشوری مازندران تجلیل شدند

خبرگزاری فارس: به مناسبت هفته معلم از 11 معلم نمونه کشوری مازندران تجلیل شد.

11 معلم نمونه کشوری مازندران تجلیل شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، مدیر کل آموزش و پرورش استان مازندران َظهر امروز در همایش تجلیل از معلمان نمونه شهرستانی، استانی و کشوری با بیان اینکه استاد مطهری و شهدا الگوی تمام عیار برای معلمان هستند، اظهار داشت: معلمان افتخار می‌کنند که لباس انبیا و امامت را بر تن کردند.

وی با بیان اینکه شهدا در دوران دفاع مقدس و شهید مطهری در امر دین‌مداری برجسته‌ترین معلمان جامعه محسوب می‌شوند، تصریح کرد: شهید مطهری با تفکر معلمی جان خود را در کف اخلاص قرار داد.

امیری به تدین، اخلاص، رفتار حضور در کلاس استاد شهید مطهری اشاره کرد و گفت: احساس مسئولیت شهید مطهری در مباحث فرهنگی و گستراندن ارزش‌های دینی این فیلسوف، به جایگاه معلمی ارزش داد.

این مسئول با اشاره به اینکه رهبری دغدغه آموزش و پرورش کشور را در نظام اسلامی داشتند، بیان داشت: رهبری معتقد بودند که آموزش و پرورش کشور وارداتی بوده و نیازمند تحول بنیادین است.

وی ادامه داد: تحقق اجرای طرح تحول بنیادین ارزیابی مثبت رهبری است که از تفکرات ارزشمند فرهنگیان کشور تولید شد.

امیری با اشاره به اینکه آموزش و پرورش وارداتی کشور کهنه و نیازمند تعویض است، خاطرنشان کرد: بعد از سال‌ها پیروزی انقلاب اسلامی افتخار داریم که نخستین سند توسعه فرهنگی را در آموزش و پرورش تدوین کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران فعالیت دانشمندان کشور را در تحقق استقلال نظام جمهوری اسلامی چشمگیر دانست و بیان داشت: آنچه موجب استقلال کشور شد نبوغ نیروی انسانی کشور در حوزه‌های مختلف است.

وی با اشاره به اینکه سال‌های گذشته آبشخور تفکرات دیگران را در نظام اسلامی پیگیری می‌کردیم، اظهار داشت: سال‌های گذشته نادانسته در نظام آموزش و پرورش  نظریه روانشناسان و فلاسفه غربی در کشور نهادینه می‌شد.

این مسئول با تاکید بر اینکه تولید تفکرات ایرانی و اسلامی افتخار است، گفت: در سال حمایت از تولید ملی چه سرمایه‌ای بهتر از تولید دانش از سوی متفکران تعلیم و تربیت اسلامی است که سند تحول بنیادین را زمینه‌ساز توسعه فرهنگی در آموزش و پرورش است شکل دادند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران اضافه کرد: معلمان و مدیران باید در تحقق تمام بندها و اصول سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش تلاش کنند.

وی با تاکید بر اینکه معلمان و مدیران باید هوشمندانه وارد مدارس و کلاس‌های درس شوند، ابراز داشت: در آموزش و پرورش به دنبال استقلال فرهنگی و مقابله با فرهنگ دشمن هستیم.

امیری متذکر شد: تاریخ مصرف مدیران و معلمان مصرف کننده در نظام اسلامی تمام شده است. همچنین ایران اسلامی نیازمند مدیران و معلمانی است که حرف جدیدی برای ارزش‌های اسلامی داشته باشند.

این مسئول با اشاره به اینکه در جامعه کنونی با سواد بودن برای معلمان کافی نیست، تصریح کرد: معلمان باید در تمام جوانب مجهز باشند تا در کلاس درس توجه وی‍‍ژه‌ای به امر پرورش شود.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران خاطرنشان کرد: تعلیم و تربیت مبتنی بر تقویت هویت، تمدن اسلامی، انقلابی و ایرانی در سند تحول بنیادین مورد تاکید است که در این بخش معلمان باید مولد سرمایه اجتماعی باشد.

وی با اشاره به اینکه در نظام جمهوری اسلامی جامعه به این نهاد اعتماد کرده، گفت: آموزش و پرورش نزدیک‌ترین افراد به نظام جمهوری اسلامی است.

امیری به جایگاه آموزش و پرورش مازندران در سطح کشور اشاره کرد و اذعان داشت: آموزش و پرورش استان در بخش‌های مختلف آموزشی، پرورشی و معنوی رتبه برتر کشور را کسب کرد.

به گزارش فارس؛ در این همایش از معلمی که به عنوان داور کشتی برای قضاوت به رقابت‌های بین‌المللی فراخوانده شد در مسابقه اسرائیل با کشور مقابل سوت نزد و برای دفاع از فلسطین از داوری ممانعت کرد، تجلیل شد.

انتهای پیام/ن10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول