اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه بهداشت شهرستان دیلم خبر داد

بهره‌مندی 7 هزار نفر از خدمات تخصصی در دیلم

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیلم با اشاره به بهره‌مندی 7 هزار نفر از خدمات تخصصی در دیلم گفت: میزان بروز سالک به پنج 5 مورد و میزان حیوان گزیدگی به 35 مورد در سال گذشته رسید.

بهره‌مندی 7 هزار نفر از خدمات تخصصی در دیلم

عبدالحسین ناصری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بوشهر اظهار داشت: با اجرای برنامه ادغام یافته مراقبت سالمندان 60 و  65 ساله شهری و روستایی در سال 89 و 90، درصد مراقبت سالمندان توسط کاردان به 77 درصد رسیده است.

وی اضافه کرد: به 83 درصد از سالمندان نیازمند مراقبت، آموزش‌های لازم در خصوص نحوه تغذیه و شیوه‌های صحیح زندگی در دوره سالمندی داده شد.

ناصری افزود: با انجام مراقبت‌های به موقع توسط پزشک، کاردان و بهورز درصد فشار خون کنترل شده در جمعیت روستایی به 82 درصد رسیده است. 

ناصری تصریح کرد: با تلاش‌های صورت گرفته و مشارکت و همکاری بخشداری،شهرداری، دهیاری‌ها و شورای بهداشتی روستاها میزان بروز سالک به پنج مورد و میزان حیوان گزیدگی به 35 مورد در سال گذشته رسید.

وی از تعامل خوب بین شهرداری، شورای شهر،بخشداری‌ها و دهیاری‌ها که در بهسازی محیط شهر و روستا تلاش نمودند تشکر و قدردانی کرد.

رئیس شبکه بهداشت دیلم در ادامه خاطر نشان کرد: درصد نمونه‌گیری التور از بیماران اسهالی به 49 درصد افزایش یافت که این میزان 21 درصد بیشتر از میزان نمونه‌گیری التور در سال 89 بوده است.

ناصری گفت: در سال گذشته 7 هزار و 932 نفر از خدمات تخصصی در شهرستان دیلم بهره‌مند شدند.

وی افزود: حضور پزشکان متخصص به صورت دوره‌ای در شهرستان موجب رضایتمندی شهروندان و کاهش بار سفر به دیگر شهرستان‌ها شده است.

ناصری اضافه کرد: هم‌اکنون خدمات تخصصی با حضور شش پزشک متخصص دوره‌ای و دو پزشک متخصص مقیم در شهرستان ارائه می‌شود.

وی گفت: در سال گذشته 4 هزار و 58 نفر به متخصص سونوگرافی مراجعه کردند، در همین مدت یک‌هزار و 831 نفر به متخصص ارتوپد، یک‌هزار و 848 نفر به متخصص زنان و زایمان و 195 نفر به پزشکان متخصص اعصاب و روان، مغز و اعصاب و کلیه و مجاری ادراری مراجعه کردند.

رئیس شبکه بهداشت دیلم در ادامه خاطر نشان کرد: در سال گذشته متخصص اعصاب و روان پنج ماه و کلیه و مجاری ادراری و مغز و اعصاب دو ماه در شهرستان حضور داشته‌اند.

ناصری گفت: حضور متخصص چشم پزشکی در روزهای چهارشنبه هر هفته موجبات رضایتمندی شهروندان را فراهم کرده است. 

انتهای پیام/صا20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول