اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

هشدار آمریکا به پاکستان:

رهبر القاعده در پاکستان مخفی شده است/باز نکردن مسیر تدارکات ناتو عواقب خطرناکی برای اسلام‌آباد دارد

خبرگزاری فارس: وزیر امور خارجه آمریکا مدعی شد که "ایمن الظواهری" رهبر القاعده در پاکستان است و با لحنی هشدارآمیز در مورد عواقب باز نکردن مسیر تدارکات ناتو به اسلام‌آباد هشدار داد.

رهبر القاعده در پاکستان مخفی شده است/باز نکردن مسیر تدارکات ناتو عواقب خطرناکی برای اسلام‌آباد دارد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام‌آباد، وزیر خارجه پاکستان گفت: آمریکا معتقد است که "ایمن‌الظواهری" رهبر القاعده جایی در پاکستان مخفی شده است.

کلینتون که هم اکنون در هند به سر می‌برد اظهار داشت: آمریکا اطمینان دارد که ایمن الظواهری در پاکستان مخفی شده است و بنابراین از مواضع خود در این زمینه عقب نشینی نمی‌کند.

وی گفت: زمانی که قرار بود عملیات "ابیت‌آباد" در پاکستان برای کشتن "اسامه بن لادن" رهبر سابق القاعده انجام شود به شدت تحت فشار بودیم اما چون خواهان نابودی کامل القاعده هستیم عملیات مذکور را متوقف نکردیم.

کلینتون در کنفرانس خود در شهر "کلکته" افزود: پاکستان همچنین اقدام جدی برای دستگیری "حافظ سعید" رهبر گروه "جماعت‌الدعوه" انجام نداده است.

حافظ سعید متهم به دست داشتن در حملات سال 2008 در شهر "بمبئی" هند است و آمریکا چندی پیش برای دستگیری وی جایزه 10 میلیون دلاری تعیین کرد اما این اقدام آمریکا با واکنش مقامات پاکستانی همراه شد.

کلینتون افزود: ما به خوبی می‌دانیم که دولت پاکستان به رغم درخواست‌های مکرر آمریکا و هند، تا کنون اقدامی برای دستگیری حافظ سعید انجام نداده است.

وزیر امور خارجه آمریکا گفت: پاکستان فداکاری زیادی در مبارزه با تروریسم داشته و تلاش‌های این کشور در این زمینه قابل تقدیر است اما درباره حافظ سعید آمریکا نظریه هند را قبول دارد و از این کشور حمایت می‌کند.

این اظهارات در حالی انجام می‌شود که مسدود بودن شش ماهه مسیر تدارکاتی ناتو در پاکستان، که به دنبال حمله ناتو به مرز این کشور انجام شد، و تلاش بی‌نتیجه مقامات آمریکایی برای بازگشایی بی‌قیدوشرط این مسیر، خشم دولتمردان آمریکایی را در پی داشته است.

به گزارش روزنامه "آنلاین نیوز" پاکستان، پس از ناکامی مقامات واشنگتن در متقاعد کردن پاکستانی‌ها به بازگشایی مسیر ناتو، واشنگتن اعلام کرده به خاطر حمله مرزی ناتو از اسلام‌آباد عذرخواهی نکرده و حملات پهپادهای خود به خاک پاکستان را افزایش می‌دهد.

همچنین مقامات آمریکایی هشدار دادند که تأخیر در بازگشایی مسیر ناتو "عواقب متعددی" برای اسلام‌آّباد در پی دارد.

روزنامه "تریبون" پاکستان به نقل از منابعی که نخواستند نامشان فاش شود می‌نویسد: منظور از این عواقب، قطع کمک‌های مالی آمریکا به پاکستان و نیز تنگ کردن عرصه سیاسی این کشور برای حزب حاکم "مردم پاکستان" از طریق اتکای بیشتر به سایر احزاب سیاسی این کشور از جمله حزب اپوزیسیون "مسلم لیگ نواز" می‌باشد.

یک نماینده حزب مردم در مجلس پاکستان که نخواست نامش فاش شود به این روزنامه گفت: تأخیر در بازگشایی مسیر تدارکاتی ناتو به قدری آمریکایی‌ها را خشمگین کرده است که آنان به حزب مردم پاکستان هشدار دادند که از این پس با سایر نیروهای سیاسی این کشور همکاری خواهند کرد.

با این حال وزیر دفاع پاکستان روز گذشته در جمع خبرنگاران در لاهور تأکید کرد که در صورت مسدود ماندن مسیر تدارکاتی ناتو، پاکستان می‌تواند با مشکلات و تحریم‌های اقتصادی مقابله کند.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول