اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

اسلام‌آباد حمله پهپادهای آمریکایی به خاک پاکستان را محکوم کرد

خبرگزاری فارس: وزارت خارجه پاکستان با انتشار بیانیه‌ای حمله روز گذشته پهپاد آمریکایی به مناطق قبیله‌ای این کشور را به‌شدت محکوم کرد.

اسلام‌آباد حمله پهپادهای آمریکایی به خاک پاکستان را محکوم کرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام‌آباد، "معظم احمد خان" سخنگوی وزارت خارجه پاکستان در این بیانیه با محکوم کردن این حملات تصریح کرد: پاکستان همواره اعلام کرده که این حملات غیرقانونی، ناقض حاکمیت و تمامیت ارضی پاکستان بوده و مغایر با قوانین بین‌المللی می‌باشند.

وی افزود: ما معتقدیم که معایب استراتژیک اینگونه حملات بیشتر از مزایای تاکتیکی آن است و به همین علت این حملات در مجموع غیرسازنده می‌باشند.

صبح روز گذشته، یک فروند هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی با حمله به یک منزل مسکونی در وزیرستان شمالی و شلیک دست‌کم چهار موشک به سمت این ساختمان باعث کشته شدن 10 تن شد.

این در حالی است که هفته پیش نیز یک پهپاد آمریکایی با حمله به وزیرستان شمالی، چهار نفر را به قتل رساند که این اقدام با واکنش تند مقامات پاکستانی مواجه و حتی موجب احضار یک مقام ارشد سفارت آمریکا به وزارت خارجه پاکستان شد.

اما به‌رغم این اعتراضات، مقامات آمریکایی از جمله "پانتا" وزیر دفاع این کشور اعلام کردند که با وجود مخالفت اسلام‌آباد به حمله پهپادها، واشنگتن برای حفظ منافع خود همچنان به این حملات ادامه خواهد داد و برای حفاظت از امنیت کشور خود در برابر گروه‌های تروریستی از هیچ اقدامی فروگذار نخواهد کرد.

اگرچه در مدت یک ماه گذشته، حمله پهپادهای آمریکایی به پاکستان متوقف شده بود اما پس از سفر بی‌نتیجه "مارک گروسمن" نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان و پاکستان به اسلام‌آباد که با هدف بهبود رابطه آمریکا و پاکستان و نیز بازگشایی مسیر تدارکاتی ناتو انجام شد، این حملات دوباره از سر گرفته شد.

پارلمان پاکستان بازگشایی مسیر تدارکاتی ناتو را مشروط به توقف حملات پهپادهای‌ آمریکایی کرده که این موضوع با مقاومت مقامات آمریکایی مواجه شده است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول