اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

فرمانده سابق سازمان اطلاعات پاکستان در گفت‌وگو با فارس:

آمریکا بازی دوگانه‌ای را با پاکستان شروع کرده است

خبرگزاری فارس: ژنرال "حمید گل" معتقد است که آمریکا بازی دوگانه‌ای را با پاکستان شروع کرده و در عین حالی که مدعی است به خواسته‌های پاکستان احترام می‌گذارد، حاکمیت این کشور را نقض می‌کند.

آمریکا بازی دوگانه‌ای را با پاکستان شروع کرده است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در لاهور، به رغم توصیه‌های پارلمان پاکستان مبنی بر توقف حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی به عنوان پیش شرط بازگشایی مسیر تدارکاتی ناتو، مشاهده می‌شود که واشنگتن به این توصیه‌ها توجهی نکرده و به حملات پهپادهای خود ادامه می‌دهد.

"حمید گل" تحلیلگر ارشد مسائل دفاعی پاکستان در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: پاکستان باید به وضوح اعلام کند که مسیر تدارکاتی ناتو بازگشایی نمی‌شود.

وی معتقد است: حمله پهپادهای آمریکایی به خاک پاکستان نقض آشکار حاکمیت و تمامیت ارضی پاکستان است و آمریکا باید به خواسته‌های پارلمان احترام بگذارد.

رئیس سابق سازمان اطلاعات پاکستان در ادامه گفت‌وگوی خود افزود: آمریکا بازی دوگانه‌ای را با پاکستان شروع کرده است که از یک سو مدعی است به توصیه‌ها و پیش‌شرط‌های پارلمان احترام می‌گذارد و از سوی دیگر خواسته‌های پارلمان را به طور آشکار نقض می‌کند.

حمیدگل در مورد نفوذ آمریکا در پاکستان گفت: اکنون هر فرد پاکستانی آرزو دارد تا پاکستانی عاری از نفوذ آمریکا را حس کند و مطمئن باشید پاکستان تحت نفوذ آمریکا بسیاری از دستاوردهای خود را از دست می‌دهد.

به اعتقاد وی، برای این که پاکستان بتواند از زیر فشار آمریکا رها شود، باید روابط خود را با کشورهای همسایه به ویژه چین و ایران تقویت کند.

حمید گل گفت: موج جدید حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی به پاکستان باعث افزایش نگرانی‌ها در بین احزاب و مردم شده است.

عضو شورای مرکزی "کنفرانس دفاعی پاکستان" بیان کرد: کنفرانس دفاعی پاکستان با قدرت در مقابل هرگونه دخالت آمریکا در پاکستان می‌ایستد.

وی درباره بازگشایی مسیر تدارکاتی ناتو به دولت پاکستان این هشدار را داد که اگر دولت بخواهد این اشتباه را مرتکب شود، کنفرانس دفاعی پاکستان جلو این اقدام را می‌گیرد.

وی معتقد است علت تمایل پاکستان به اجرای پروژه خط لوله گاز تاپی به جای خط لوله گاز ایران فشارهای آمریکا بر دولت پاکستان است.

حمید گل در پایان صحبت های خود گفت: خط لوله گاز ایران برای پاکستان دارای منفعت بیشتری است و  دولت پاکستان باید بدون توجه به هر گونه تهدید و فشار این پروژه را به انجام رساند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول