اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

به دنبال ناکامی واشنگتن در بازگشایی مسیر تدارکاتی ناتو

آمریکا حملات پهپادهای خود در پاکستان را افزایش می‌دهد

خبرگزاری فارس: به‌دنبال بی‌نتیجه ماندن تلاش‌های آمریکا برای بازگشایی مسیر تدارکاتی ناتو در پاکستان، مقامات واشنگتن سیاست جدید خود درباره هواپیماهای بدون سرنشین را به اطلاع مقامات پاکستانی رساندند.

آمریکا حملات پهپادهای خود در پاکستان را افزایش می‌دهد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام‌آباد، آمریکا قصد دارد برای فشار آوردن به پاکستان به منظور بازگشایی هر چه سریع‌تر مسیر تدارکاتی ناتو، حملات پهپادهای خود را در خاک این کشور افزایش دهد.

منابع آگاه در گفت‌وگو با پایگاه خبری "آنلاین نیوز" پاکستان، ضمن اعلام این مطلب گفتند: "مارک گروسمن" نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان و پاکستان در سفر اخیر خود به اسلام‌آباد، سیاست جدید آمریکا در مورد عملیات پهپادهای این کشور در پاکستان را به اطلاع مقامات اسلام‌آباد رسانده و تأکید کرده است که آمریکا قصد ندارد به خاطر حمله مرزی ناتو از پاکستان عذرخواهی کند.

این منابع که نخواستند نامشان فاش شود تصریح کردند که مقامات سیاسی و نظامی پاکستان همچنین با درخواست گروسمن برای بازگشایی بی قید و شرط مسیر تدارکاتی ناتو مخالفت کرده‌اند.

به گفته این منابع، "هیلاری کلینتون" وزیر امور خارجه آمریکا نیز سفر خود به اسلام‌آباد را که قرار بود اوایل ماه جاری میلادی انجام شود را لغو کرده است.

پس از حمله چند ماه پیش ناتو به پست مرزی "سلاله" پاکستان که موجب کشته شدن دست‌کم 24 مرزبان پاکستانی شد، مقامات اسلام‌آباد مسیر تدارکاتی ناتو را در این کشور مسدود و بازگشایی آن را منوط به عذرخواهی رسمی آمریکا به خاطر این حمله و نیز توقف حملات پهپادهای آمریکایی به مناطق قبایلی این کشور کردند.

اما آمریکایی‌ها علاوه بر اینکه حاضر به عذرخواهی نشدند اعلام کردند که به‌رغم خواست پاکستانی‌ها به حملات پهپادها ادامه خواهند داد.

این در حالی است که مقامات پاکستانی بارها با محکوم کردن حملات پهپادها، اینگونه عملیات‌ها را ناقض حاکمیت و مغایر با قوانین بین‌المللی دانسته‌اند و خواستار توقف این حملات شده‌اند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول