اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

پانتا: واشنگتن به حملات پهپادهای خود در پاکستان ادامه می‌دهد

خبرگزاری فارس: وزیر دفاع آمریکا تصریح کرد که حتی اگر دولت پاکستان مخالف حمله پهپادهای آمریکایی به خاک این کشور باشند باز هم آمریکا به روند حملات خود ادامه خواهد داد.

پانتا: واشنگتن به حملات پهپادهای خود در پاکستان ادامه می‌دهد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام‌آباد، پانتا افزود: آمریکا در 11 سپتامبر سال 2001 هدف حمله قرار گرفت و ما می‌دانیم که چه کسی به ما حمله کرد.

به گزارش روزنامه "نیشن" پاکستان، وی که با شبکه تلویزیونی "بلومبرگ" مصاحبه می‌کرد ادامه داد: ما می‌دانیم که القاعده پشت این حمله قرار دارد و ما قصد داریم به هر طریق ممکن و با استفاده از هر نوع  عملیاتی از امنیت کشور خود حفاظت کرده و از عدم تکرار این نوع وقایع در آینده اطمینان حاصل کنیم.

وزیر دفاع آمریکا با اشاره تلویحی به ادامه حملات پهپادها، گفت: آمریکا قصد دارد تحت هر شرایطی از خود دفاع کند.

آمریکا چند سالی است که به بهانه مبارزه با شبه‌نظامیان و تروریست‌ها، خاک پاکستان را آماج حملات  هواپیماهای بدون سرنشین خود قرار داده و تاکنون موجب کشته شدن تعداد زیادی از غیرنظامیان در این حملات شده است.

این در حالی است که اسلام‌آباد بارها اعتراض خود را به این حملات اعلام کرده و این اقدام سازمان سیا آمریکا را نقض حاکمیت این کشور و نقض قوانین بین‌المللی دانسته است.

اگرچه در پی تیره شدن رابطه آمریکا و پاکستان طی چند ماه اخیر، تعداد این حملات کاهش پیدا کرد و حتی در مدت یک ماه گذشته هیچ حمله‌ای به مناطق قبیله‌ای پاکستان انجام نشد اما پس از سفر بی‌نتیجه چند روز پیش "مارک گروسمن" نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان و پاکستان به اسلام‌آباد این حملات دوباره از سر گرفته شد.

گروسمن در این سفر تلاش کرد تا با ترمیم رابطه 2 کشور، زمینه را برای بازگشایی مسیر تدارکاتی ناتو در پاکستان هموار کند اما پارلمان پاکستان بازگشایی این مسیر را مشروط به توقف حملات پهپادهای آمریکایی کرده است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول