اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در محیط دانشگاهی

سیاست تشویق منجر به شکوفایی استعدادهای علمی می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس دانشکده کشاورزی دانشگاه یاسوج با اشاره به لزوم حمایت از استعدادها و تولیدات علمی دانشجویان گفت: سیاست تشویق منجر به شکوفایی استعدادهای علمی می‌شود.

سیاست تشویق منجر به شکوفایی استعدادهای علمی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، اشکبوس دهداری یکشنبه شب در مراسم تجلیل از دانشجویان ممتاز دانشکده کشاورزی در دانشگاه یاسوج اظهار داشت: مدیریت در نظام اسلامی بر پایه سیاست تشویق و تنبیه بنا شده که لازم است این مهم بیش از گذشته در مدیریت‌ها به ویژه مدیریت دانشگاهی و علمی مورد توجه قرار گیرد.

رئیس دانشکده کشاورزی دانشگاه یاسوج با بیان اینکه حکومت‌داری و شیوه مدیریت امیرالمؤمنین یک الگوی مناسب مدیریتی است، تصریح کرد: حضرت امام علی (ع) در حدیثی پاداش را بر طاعت و کیفر را بر معصیت روا می‌داند و بر این مهم تاکید می‌کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه یاسوج با بیان اینکه مدیریت اسلامی به‌گونه‌ای پایه‌ریزی شده که نظام تشویق و تنبیه با هم لحاظ شود، ابراز داشت: بدون شک در مدیریت اسلامی تشویق در درجه اول اهمیت قرار دارد.

دهداری گفت: آنچه مهم است این است که تشویق و تنبیه به موقع انجام شود تا کارایی و اثرگذاری بیشتری داشته باشد.

وی تاکید کرد: در محیط دانشگاهی بیش از سایر محیط‌ها می‌توان به اثربخشی سیاست تشویق امیدوار بود.

رئیس دانشکده کشاورزی دانشگاه یاسوج تجلیل از دانشجویان برتر این دانشکده را نمونه‌ای از نظام تشویق دانست و گفت: با این‌گونه تشویق‌ها و حمایت‌ها دانشجویان برتر برای حفظ موقعیت خود و سایر دانشجویان برای ایجاد رقابت و به‌دست آوردن موقعیت‌های علمی تلاش می‌کنند.

دهداری با قدردانی از هیئت رئیسه دانشگاه یاسوج برای برگزاری جشن‌های تجلیل از دانشجویان نخبه و ممتاز به صورت دانشکده‌ای، تصریح کرد: این تصمیم به لحاظ اهمیت موضوع اتخاذ شده است.

 

* نقش خانواده‌ها در پرورش دانشجویان نخبه و ممتاز انکارناپذیر است

مدیر تحصیلات تکمیلی دانشگاه یاسوج نیز در این مراسم گفت: خانواده‌ها نقش بسیار مهمی در موفقیت فرزندان خود دارند که باید این نقش در برنامه‌ریزی‌های برون و درون دانشگاهی لحاظ شود.

شاکر حاجتی ادامه داد: تامل در جهان پیرامون خود و تفکر در مخلوقات خداوند این سئوال را در اذهان پیش می‌آورد که نقش هر کدام از ما در سیکل هدفمند طبیعت و مخلوقات خداوند چیست.

وی با طرح این سئوال که دانشجویان چرا درس می‌خوانند، اظهار داشت: حوادث، نظم و قدرت طبیعت تلنگری برای بیداری ما است.

حاجتی، برگزیدگان جشنواره‌ خوارزمی، المپیادها، آزمون‌های سراسری و نفرات برتر هر ورودی را در دانشگاه‌ها دانشجوی ممتاز و نخبه خواند و گفت: داشتن معدل بالای 17 و مقالات علمی پژوهشی از شرایط لازم برای نخبه بودن یک دانشجو است.

وی امکان اخذ 28 واحد در هر ترم درسی، استفاده از اعتبارات پژوهشی، تخفیف شهریه،‌ تسهیلات سربازی و پذیرش بدون کنکور در مقاطع بالاتر را از جمله خدمات دانشگاه به دانشجویان برتر و نفرات اول هر ورودی برشمرد.

 

* نخبگان مورد حمایت بنیاد نخبگان هستند

رئیس بنیاد نخبگان استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این مراسم، شناسایی، هدایت و به‌کارگیری از توان و استعداد نخبگان را از رسالت‌های این بنیاد خواند.

علی مرادی بیان داشت: بنیاد نخبگان در سال 85 و بنا به اهمیت آن از سوی مقام معظم رهبری تشکیل شد که تاکنون منشأ برکات بسیاری در نظام جمهوری اسلامی بوده است.

وی با بیان اینکه دانشجویان نخبه و ممتاز مورد حمایت این بنیاد هستند خاطرنشان کرد: تلاش خواهیم کرد تا ارتباط و تعامل دو سویه این بنیاد با دانشگاه‌ها و دیگر مراکز علمی افزایش یابد.

به گزارش فارس در پایان این مراسم 44 دانشجوی مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشکده کشاورزی در رشته‌های زراعت و اصلاح نباتات، علوم دامی، گیاه پزشکی و دو نفر از برگزیدگان المپیاد زراعت و اصلاح نباتات مورد تجلیل قرار گرفتند.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول