اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

اتحادیه عرب نشست مجمع عمومی برای بررسی اوضاع اسرای فلسطین را خواستار شد

خبرگزاری فارس: اتحادیه عرب در نشستی پس از بررسی اوضاع اسرای فلسطینی و عربی در زندان‌های رژیم صهیونیستی برگزاری نشست فوق‌العاده مجمع عمومی سازمان ملل برای بررسی اوضاع اسرا را خواستار شد.

اتحادیه عرب نشست مجمع عمومی برای بررسی اوضاع اسرای فلسطین را خواستار شد

به گزارش فارس به نقل از رسانه‌های فلسطین، شورای اتحادیه عرب در نشست خود در قاهره از گروه‌ عربی در نیویورک خواست تا برای برگزاری نشست فوق‌العاده مجمع عمومی به منظور بررسی قضیه اسرا و بازداشت‌شدگان فلسطینی و عربی در زندان‌های رژیم صهیونیستی، درخواست ارائه کند.

اتحادیه عرب همچنین گروه عربی در ژنو را مامور کرد تا قضیه اسرای فلسطینی و عربی را در دستور کار شورای حقوق بشر سازمان ملل برای بررسی آن در نشست آتی این شورا در ژوئیه قرار دهد و تلاش‌های زیادی مبذول دارد تا این شورا تصمیمی اتخاذ و اسرائیل را به اجرای توافقنامه چهارم ژنو ملزم کند.

اتحادیه عرب همچنین خواستار امضای پروتکل‌های الحاقی به توافقنامه چهارم ژنو مبنی بر بازدید کمیته‌های بین‌المللی متخصص از زندان‌های رژیم اشغالگر صهیونیست و نیز تشکیل کمیته حقیقت‌یاب به منظور آگاهی از میزان اجرای قانون بین‌المللی حقوق بشر و قوانین بین‌المللی در مورد اسرای فلسطین شد.

اتحادیه عرب همچنین به تمامی اسرا و بازداشت‌شدگان فلسطینی که وارد نبرد"شکم‌های خالی" شده و دست به اعتصاب نامحدود غذا زده‌اند، درود فرستاد و تجاوزات اسرائیل علیه اسرا به منظور شکست اراده و پایداری اسرا را محکوم کرد و خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط تمامی اسرای فلسطینی و عربی شد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول