بهروز مینایی امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در کاشان با تأکید بر توانایی بالای محتوای مذهبی در پیاده شدن بر روی بازیهای کامپیوتری اظهار داشت: بنیاد ملی بازیهای یارانهای حمایت و همکاری از این نوع بازیهای تولید شده توسط دانشجویان را در اولویت فعالیتهای خود قرار داده است.
وی کمبود سرمایه در سرمایهگذاری ساخت بازیهای بزرگ رایانهای با تکیه بر غنای فرهنگ ایرانی اسلامی را یادآور شد و گفت: توانایی ایجاد نوآوری و نکتههای ابداعی جدیدی در این بازیها وجود دارد.
وی شانس خوب بازیهای یارانهای با داستانها و سناریوهای مذهبی و موفقیت آن برای حضور در عرصه جهانی را خاطرنشان کرد و افزود: بازیهای ایرانی-اسلامی میتوانند رسانه فرهنگی مناسبی در ارائه سبک جدیدی از این بازیها در سطح ملی و بینالمللی باشد.
رئیس بنیاد ملی بازیهای رایانهای بر بعد رسانهای بازیها تأکید کرد و گفت: بازیهای رایانهای اعم از کوچک، متوسط، بزرگ و مستقل توانایی القای پیام گرچه یک پیام کوچک را به مخاطبان خودش دارد.
مینایی، در ادامه عرضه مفاهیم ملی-ارزشی-دینی از طریق این رسانه را به همه مخاطبان داخلی وخارجی ضروری دانست و گفت: نمونه این اقدام عرضه بازی متوسط «شبان»یا خارج از سرزمین است که در نمایشگاه GAMES CONECTION فرانسه مورد استقبال ناشران بازیهای کوچک شرکتهای آمریکایی و انگلیسی قرار گرفت.
وی خاطرنشان کرد: هم اکنون بنیاد و شرکتهای تولیدی با رعایت حق مالکیت در حال انعقاد قرارداد با ناشران این بازیها هستند.
انتهای پیام/ی30