اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار همدان خبر داد

اختصاص 3.6 میلیارد تومان در مناطق توانمندسازی همدان

خبرگزاری فارس: شهردار همدان گفت: در پنج منطقه توانمندسازی حاشیه شهر 3 میلیارد و 600 میلیون تومان هزینه شد و امسال 2 میلیارد و 600 میلیون تومان برای توانمندسازی این نقاط هزینه می‌شود.

اختصاص 3.6 میلیارد تومان در مناطق توانمندسازی همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، سید مسعود عسگریان عصر امروز یکشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در سال 90 پروژه‌های اثرگذاری در حوزه شهرداری انجام گرفت، افزود: این پروژه‌ها چه در مباحث خدمات شهری و چه در حوزه‌های صورت گرفته، حاصل آنها رفاه عمومی را دربر داشته است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در مناطق توانمندسازی یادآور شد: در پنج منطقه توانمندسازی حاشیه شهر 3 میلیارد و 600 میلیون تومان هزینه شد و امسال 2 میلیارد و 600 میلیون تومان برای توانمندسازی این نقاط هزینه می‌شود.

شهردار همدان با اشاره به دیواره سازی رودخانه‌های سطح شهر اذعان کرد: در سطح شهر همدان 17 رشته رودخانه وجود دارد که آب‌های نقاط بالای شهر در آن جاری می‌شود که این رودخانه‌ها از نقاط توانمندسازی عبور می‌کند و آبهای داخل شهر را نیز هدایت می‌کند.

وی ادامه داد: در اجرای آسفالت نقاط توانمندسازی که با تأمین اعتبار انجام شده است و از اردیبهشت ماه نیز کار آسفالت مجدد در پنج نقطه آغاز شده است.

عسگریان بیان کرد: همزمان با فعالیت شهرداری در آسفالت مناطق، همه دستگاه‌های خدمات‌رسان برق، آب و مخابرات نیز فعالیت‌های اجرایی را آغاز کرده‌اند که پس از ایجاد انشعابات جدید، کار ترمیم نیز همواره ادامه می‌یابد.

* اجرای 3 تقاطع غیرهمسطح از خرداد ماه در همدان

وی از اجرای سه تقاطع غیرهمسطح در سال 91 خبر داد و گفت: این سه تقاطع در چهارراه‌های تختی، خواجه رشید و میدان بار اجرا می‌شود که معاونت فنی و عمرانی شهرداری این مهم را پیگیری می‌کند که از ابتدای خرداد ماه کار سه پروژه آغاز می‌شود.

شهردار همدان با بیان اینکه شهرداری 15 میلیارد تومان بودجه برای این سه تقاطع پیش‌بینی کرده است، گفت: برای این سه تقاطع اگر 25 درصد نیز بودجه کم باشد می‌توانیم تأمین کنیم و زمان برای اجرای انها حداکثر 9 ماه پیش‌بینی می‌شود.

وی از اجرای دو پارکینگ تا پایان سال جاری در همدان خبر داد و گفت: با برنامه‌ریزی که در این زمینه صورت گرفته است، امیدواریم که این دو پارکینگ تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.

* بودجه سال 91 همدان 135 میلیارد تومان است

عسگریان بودجه سال 91 شهرداری را 135 میلیارد تومان دانست و گفت: از این رقم 88 میلیارد تومان به پروژه‌های عمرانی و 42 میلیارد تومان جاری است که باید با برنامه‌ریزی به این مسائل اختصاص داده شود.

* میدان بار همدان در 3 فاز جداگانه اجرا می‌شود

وی در ادامه با اشاره به چهارراه آیت‌الله نجفی که عامل تردد و ترافیک است، افزود: جانمایی میدان بار در زمان خودش مناسب بود اما امروز با پرتردد شدن چهارراه، میدان بار عامل ترافیکی بیشتری شده که با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی از جمله مجمع امور صنفی و مسئولان استانداری مکان جدیدی خارج از شهر و محور جاده تهران برای احداث میدان بار جدید خریداری شده است.

شهردار همدان مساحت زمین جدید میدان بار را 60 هکتار عنوان کرد و گفت: پیش‌بینی می‌شود میدان بار با هزینه 10 میلیارد تومان در فاز نخست عملیاتی شود اما این پروژه در سه فاز جداگانه به اتمام می‌رسد.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر ارزیابی عملکرد شرکت نصر در اجرای سه تقاطع غیر همسطح در همدان اظهار کرد: شرکت نصر اصفهان سه تقاطع غیر همسطح در همدان اجرا کرده است و ما نیز راضی هستیم و حمایت خود را نیز اعلام کردیم تا در موعد مقرر به بهره‌برداری برسد هرچند مشکلات و موانعی نیز سر راه بود.

عسگریان بیان کرد: ما امسال در سطح شهر همدان بیش از 200 کیلومتر مجوز حفاری خواهیم داد که در طول سال اجرا می‌شود.

* پروژه پیاده‌راه سازی در خرداد ماه صد درصد اجرایی می‌شود

وی در خصوص پیاده راه‌سازی خیابان‌های بوعلی و اکباتان نیز بیان کرد: فاز نخست این خیابان‌ها آزمایشی بود و در جلسه آخر شورای ترافیک سال 90 تصمیم گرفته شد که تا پایان اردیبهشت سال 91 مهلت داده شود، تا اجرای طرح آن مسیر و به تصویب رساندن کار را عملیاتی کنند.

شهردار همدان خاطرنشان کرد: پروژه پیاده‌راه سازی در خرداد ماه صد درصد اجرایی می‌شود و به طوری که این دو خیابان به طور کامل مسدود شده و پیاده‌راه می‌شود که این امر در راستای اجرای طرح تفضیلی شهر همدان است.

وی در ارتباط با مجتمع فرهنگی عین‌القضات همدانی نیز تصریح کرد: کارهای عمرانی این پروژه انجام شده است و در خردادماه بزرگ‌ترین مجتمع فرهنگی شهرداری افتتاح می‌شود.

* همایش شهرداران کشور 19 و 20 اردیبهشت ماه به میزبانی همدان

عسگریان با اشاره به نشست شهرداران کشور در همدان بیان داشت: این همایش در 19 تا 20 اردیبهشت ماه به میزبانی همدان برگزار می‌شود که در حاشیه این نشست کارگاه و نمایشگاهی نیز برگزار می‌شود.

وی به زیباسازی شهر اشاره کرد و افزود: شهر همدان به لحاظ نظافت و گلکاری رتبه نخست را در ستاد تسهیلات نوروزی سال 91 کسب کرد که این به اذعان مسافران و شهروندان حاصل شده بود.

شهردار همدان اضافه کرد: تجهیز وسایل بازی در پارک‌ها استفاده شده است و در سال 90 حدود 10 سری ست‌ بازی در پارک‌های سطح نصب شده است که 9 سری دیگر نیز خریداری و نصب می‌شود.

وی از به روز شدن پارک‌های سطح شهر خبر داد و خاطرنشان کرد: طراحی پارک مردم بهسازی خواهد شد و تمام ساختار قدیمی برچیده می‌شود تا فضا و محیط پارک مدرن اجرا شود.

عسگریان با بیان اینکه مطالعات بلوار ارم انجام شده است، افزود: در بحث مطالعات پروژه‌های شهری محور گنجنامه و حیدره بر عهده میراث فرهنگی بود که در جلسه‌ای محور گنجنامه نیز به شهرداری واگذار شد و میراث فرهنگی تنها مطالعه حیدره را انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه یک میلیون و 220 متر مربع پروانه ساختمانی صادر شده است، اظهار کرد: در راستای کاهش ساخت‌ و سازهای غیر مجاز برای همه مناطق که اراضی آن مناطق فاقد سند ثبتی هستند پروانه ساختمانی متناسب با ضوابط توانمندسازی صادر کنیم.

* به جای کانتینر، انبار در اختیار نمازگزاران پارک مردم گذاشته شد

شهردار همدان در ادامه در پاسخ به سئوالی مبنی بر جمع‌آوری کانتینر نمازگزاران پارک مردم ابراز داشت: در این کانتینر نماز برپا نمی‌شد بلکه نمازگزاران این پارک وسایل را پس از اتمام نماز در این کانتینر قرار می‌دادند که شهرداری به علت فرسوده شدن این کانتینر و نازیبایی آن را جمع کرد.

وی تصریح کرد: شهرداری در راستای تغییر مبلمان شهری این کانتینر را جابه جا کرد و اما انباری را برای این امر در اختیار نمازگزاران قرار داده تا مشکلی برای آنها ایجاد نشود.

عسگریان با بیان اینکه شهرداری خود تمهیدات برپایی نماز را برای ایجاد این فریضه الهی در پارک فراهم کرده است، افزود: شهرداری سالانه 15 تا 20 میلیون تومان به این امر می‌پردازد و تمام تجهیزات لازم را برای آنها فراهم کرده است.

وی تأکید کرد: برای جابه جایی این کانتینر نیز با هماهنگی که با مسئول این امر انجام شد، این کار صورت گرفت.

* تالار قرآن پروژه عظیمی است و ساخت آن طول می‌کشد

شهردار همدان با اشاره به مدت زمان طولانی اجرای تالار قرآن تصریح کرد: تالار قرآن در 15 هزار متر زیربنا در حال احداث است و اعتباری نیز برای آن پیش‌بینی می‌شود و پروژه‌ای که با این حجم زیربنا یک ساله انجام نمی‌شود و معارضی که دارد اشکال ثبتی دارد که در مراجع قضایی دنبال می‌شود.

وی در پایان با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی شهرداری اذعان کرد: در سال 91 نیز 5 میلیارد تومان برای ایجاد فضاهای فرهنگی، 2 میلیارد تومان برای فعالیت‌های فرهنگی و 2 میلیارد تومان برای باشگاه فرهنگی ورزشی شهرداری هزینه می‌شود.

انتهای پیام/آ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول