اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور شهرستان‌های حوزه‌های علمیه خواهران مطرح کرد

ضرورت استفاده از ظرفیت‌های فکری حوزه علمیه در تحول برنامه آموزشی

خبرگزاری فارس: معاون امور شهرستان‌های حوزه‌های علمیه خواهران گفت: استفاده از ظرفیت‌های فکری حوزه علمیه در تحول برنامه آموزشی حوزه علمیه خواهران برای رسیدن به بالندگی و رشد در این مراکز امری ضروری است.

ضرورت استفاده از ظرفیت‌های فکری حوزه علمیه در تحول برنامه آموزشی

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام رسول ابراهیمیان امروز در دهمین اجلاس مدیران حوزه‌های علمیه خواهران اظهار داشت: تربیت بانوانی با تقوا و عالم که توانایی فهم در متون دینی را داشته باشند، هدف حوزه‌های علمیه خواهران است و این امر نیازمند نظام آموزشی مدون و منظم است.

وی با بیان اینکه آموزش علوم دینی از زمان رسول اکرم(ص) شکل گرفته است افزود: از همان روزهای نخست که معارف الهی در قالب آیات وحی به قلب پیامبر(ص) نازل شد، نیاز به تحقیق و تفکر در آن وجود داشت.

معاون امور شهرستان‌های حوزه‌های علمیه خواهران اضافه کرد: در قرآن داشتن ایمان، عمل صالح و حرکت در مسیر حق هم در مورد زنان و هم در مورد مردان ارزشمند شمرده شده است.

وی گفت: با وجود تمام توفیقاتی که حوزه‌های علمیه تا امروز داشته‌اند، برنامه و نظام آموزشی این حوزه‌ها نتوانسته برای بسیاری از کارشناسان و طلاب راضی‌کننده باشد.

ابراهیمیان با اشاره به اینکه تحول در نظام آموزشی حوزه‌های علمیه خواهران امری اجتناب‌ناپذیر است افزود: باید در راه پدید آوردن این تحول از تمام ظرفیت‌های فکری این حوزه‌ها استفاده کرد.

وی با اشاره به اهتمام امام راحل(ره) به تربیت دینی بانوان خاطر نشان کرد: با عنایت ویژه بنیان‌گذار انقلاب اسلامی حوزه‌های علمیه خواهران بعد از انقلاب اسلامی شکل گرفتند اما تا سال 75 این حوزه‌ها ستاد مشخصی برای پیگیری برنامه‌های آموزشی و تربیتی خود نداشتند.

معاون امور شهرستان‌های حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به تلاش مدیران حوزه‌های علمیه خواهران برای تحقق اهداف تعیین شده گفت: این امر نیازمند هم‌فکری و مشارکت فعال مدیران اجرایی مدارس علمیه بوده است.

وی حضور مدیران مدارس علمیه خواهران در این اجلاس را به منظور استفاده از نظرات آنان در اصلاح برنامه آموزشی حوزه‌های علمیه خواهران ذکر کرد و افزود: از مدیران واحدهای حوزوی درخواست داریم که نظرات خود را در این زمینه ارائه دهند تا در اصلاح نظام آموزشی مورد استفاده قرار گیرد.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول